عصر خودرو

عرضه اولیه «غفارس» هفته بعد

زمان عرضه اولین دور از اوراق جدید قطعی شد

عصر بازار: رئیس اداره عملیات بازار شرکت فرابورس، زمان قطعی و شرایط عرضه اولین دور از اوراق جدید موسوم به اسناد خزانه اسلامی را اعلام کرد و از عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام پگاه فارس در هفته بعد خبر داد.

زمان عرضه اولین دور از اوراق جدید قطعی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بهنام محسنی در رابطه با آخرین وضعیت گشایش نماد و عرضه اولیه اوراق اسناد خزانه اسلامی که هفته پیش با حجم هزار میلیارد تومانی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس درج شده، اظهار داشت: هماهنگی‌های نهایی برای قطعی کردن این تصمیم انجام شد و قرار است چهارشنبه این هفته 8 مهر ، اولین عرضه این اوراق جدید صورت گیرد.

    او ادامه داد: درحالی دولت از طریق بانک ملی تاکنون حدود 300 میلیارد تومان از این اوراق را بابت طلب پیمانکاران تخصیص داده که برای شروع 40 میلیارد تومان از این اوراق شامل 400 هزار ورقه با قیمت اسمی 100 هزار تومانی و با نماد معاملاتی " اخزا 1" در چهارشنبه عرضه اولیه می شود. طی روزهای آینده هم به فراخور شرایط عرضه های بعدی انجام خواهد شد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 10 کارگزار اقدام به عرضه 40 میلیارد تومانی اوراق در اختیار پیمانکاران عمدتا وزارت راه و نیرو می کنند ، ادامه داد: روش این گشایش نماد و عرضه اولیه برای کشف قیمت همان روش معمول یعنی حراج تعیین شده و همه متقاضیان دارای کد سهامداری می توانند با در نظر گرفتن میزان ریسک پذیری و نرخ سود موثر مورد انتظار و همچنین سر رسید 23 اسفند 94 اقدام به ارایه سفارس خرید حداقل یک ورقه و حداکثر بدون محدودیت کنند.

    محسنی با اشاره به اهمیت ویژه کشف قیمت این اوراق جدید و اعلام انتشار فرمول محاسبه نرخ سود موثر مورد انتظار جهت استفاده سرمایه گذاران، خاطر نشان کرد: بعد از عرضه اولیه در چهارشنبه ، معاملات ثانویه آن از روز شنبه در بازارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد .

    او درباره زمان عرضه اولیه سهام دو شرکت آماده شیر پاستوریزه پگاه فارس و صنایع نسوز توکا توضیح داد: با توجه به عرضه اوراق اسناد خزانه اسلامی در فردا ، مقرر شده عرضه اولیه 10 درصد پگاه فارس (معادل 20 میلیون سهم این شرکت 20 میلیارد تومانی با پیش بینی سود 426 ریالی هر سهم) در اوایل هفته بعد انجام شود .

    او ادامه داد: عرضه اولیه صنایع نسوز توکا هم بعد از نهایی شدن تصمیم اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو