عصر خودرو

تمدید مهلت ارسال صورت معاملات فصل پاییز تا پایان فروردین ۱۳۹۶

عصر بازار- معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید زمان ارسال صورت معاملات فصل پاییز تا پایان فروردین ۱۳۹۶ خبر داد.

تمدید مهلت ارسال صورت معاملات فصل پاییز تا پایان فروردین ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان امور مالیاتی، «نادر جنتی» اعلام کرد: به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهلت ارسال اطلاعات معاملات فصل پاییز سال 1395 تا پایان فروردین ماه سال 1396 تمدید می شود.

    این مسئول اضافه کرد: از آغاز امسال با توجه به حذف امکان ارسال اطلاعات فروش در گزارش امتناع وفق قانون مالیات مستقیم مصوب سی و یکم تیرماه 1394، فعالان اقتصادی هنگام فروش کالا یا خدمات به دیگر فعالان اقتصادی، به درج شماره اقتصادی خریدار در گزارش های فهرست معاملات مکلفند.

    بر اساس این گزارش، مودیان می توانند از سامانه ارسال صورت معاملات برای ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت بابت قراردادها اقدام کنند. همچنین از طریق این سیستم می توان اطلاعات مودیانی را که از ارایه شناسه ملی (برای اشخاص حقوقی) و کد ملی (برای اشخاص حقیقی) به فروشنده در زمان خرید کالاها و خدمات خودداری کرده اند، ثبت و ارسال کرد.

    دوره ارسال اطلاعات برای خرید و فروش و پرداخت قراردادها سه ماهه است و باید تا 30 روز پس از پایان هر فصل نسبت به ارسال آن اقدام کرد.

    برچسب ها