عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

معادله جدید ترامپ، فرصتی برای تقویت تجارت ایران و اروپا

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است روی کار آمدن ترامپ می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی باشد.

معادله جدید ترامپ، فرصتی برای تقویت تجارت ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا صالحی ‌گفت: در زمان تحریم‌ها کشورهای اروپایی برایشان مهم بود که بازار آمریکا را از دست ندهند اما به نظر می‌رسد پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، مناسبات بین اروپایی‌ها و دیگر کشورها با آمریکا تغییر کرده و مثل گذشته نیست. 

    وی با بیان اینکه اروپا بعد از ترامپ نگاه متفاوتی به آمریکا پیدا کرده است، ادامه داد: این فرصت مناسبی است که ما بتوانیم با سیاست‌های درست کشورهای اروپایی را به سمت استراتژی متفاوت از آمریکا ببریم و به لحاظ اقتصادی مزیت‌ها، ‌ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان را در بخش‌های مختلف از جمله حوزه انرژی نشان دهیم تا اروپایی‌ها را به سمت ایران جذب کنیم.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:‌ لذا اکنون فرصت مناسبی است که نگرش اروپا نسبت به همکاری جدید با ایران با توجه به معادله جدید ترامپ تغییر کند.

    صالحی افزود:‌ البته ممکن است روی کار آمدن ترامپ تاثیرات منفی اقتصادی هم به دنبال داشته باشد اما همان طور که مشاهده کردیم سیاست‌های اخیر ترامپ در مورد مهاجرت با شکست مواجه و متوقف شده است.

    وی تصریح کرد: به طور طبیعی ترامپ نمی‌تواند به همه جبهه‌ها از جمله افکار عمومی آمریکا، قوه قضایه آمریکا، اتحادیه اروپا، چین و ... درگیر شود و در این شرایط ما می‌توانیم روابط و مبادات اقتصادی‌مان را با دیگر کشورها تقویت کنیم و از این فرصت استفاده کنیم و پایه‌های برجام را که با دنیا امضا کردیم محکم کنیم و درآمدهای اقتصادی برای کشورایجاد کنیم که البته این اقدام نیاز به درایت و هوشیاری دولتمردان و بخش خصوصی دارد تا بتوانیم هر چه زودتر به برنامه‌ ها و اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

    برچسب ها