عصر خودرو

پاسخ میرصانعی به تغییرات گسترده مدیران عامل کارگزاری ها

عصر بازار: روزگذشته به دنبال معرفی ۱۷ مدیرعامل جدید کارگزاری ها در گردهمایی "آینده بازار سرمایه و بین المللی شدن آن" توسط روح اله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران، رسانه ها تعابیر متفاوتی را از این تغییر گسترده داشتند.

پاسخ میرصانعی به تغییرات گسترده مدیران عامل کارگزاری ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار به نقل از همفکران، آنچنانکه سایت بورس 24 دراین باره می نویسد:"صنعت کارگزاری روزهای سختی را می گذراند، می گویند کارگزاری ها بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار به مشتریان داده اند.کارگزاری هایی که این روزها در کمال ناامیدی به ارزش معاملات و سفارش های اندک خرید و فروش سهام نگاه می کنند تا با دریافت  0.4 درصدی ازکارمزد معاملاتی بتوانند این شرایط سخت و طاقت فرسا را سپری کنند."

    این پایگاه خبری دراین باره اضافه می کند:" کارگزاری های بورس یکی از صنایعی بوده که در ماههای اخیر دستخوش تغییرات مدیریتی شده است ، بررسی های بورس 24 نشان می دهد که در سه ماه اخیر مدیران 17 شرکت کارگزاری تغییر کرده اند که به طور قطع اوضاع نامناسب بازار سهام در این تغییرات مدیریتی بی تاثیر نبوده است."

    درطی این مدت ، مدیران عامل ، کارگزاری آتی ساز بازار، آریا بور س، اردیبهشت ایرانیان، امید سهم، بانک پاسارگاد، بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی ، باهنر، بهمن ، پارس ایده بنیان، پارس گستر خبره، پارسیان، توازن بازار، شهر، صبا جهاد، فولاد مبنا، نماد شاهدان تغییر کردند.

    برهمین اساس، درباره  این تغییرات گسترده در مدیریت کارگزاری ها که واکنش های زیادی را به همراه داشت، روح اله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران درگفتگوی با همفکران می گوید: این تغییرات اصلا یکباره نبوده و عجیب و غریب هم نیست.

    به گفته او، این تغییرات مدیریتی ازپیش از سال 94 آغاز شده ،  اما چون نیازمند سپری شدن یک پروسه برای تایید صلاحیت بود تا کنون به طول انجامیده است.

    میرصانعی اضافه می کند: درهمه شرکت ها و بنگاهها تغییرات مدیریتی اتفاق می افتد و کارگزاری ها نیز از این امر مستثنی نیستند، آنچنانکه درشرکت های سرمایه گذاری تغییرات مدیریتی چند برابر کارگزاری هاست .

    به گفته وی، از سویی دیگر،کارگزاری صنعت حرفه ای است که تغییرات مدیریتی درآن کمتر اتفاق می افتد و اگر هم باشد رفتن مدیری از یک کارگزاری به کارگزاری دیگری است.

    میرصانعی تصریح می کند: اگر کارگزاری ها را تقسیم بندی کنیم ، تغییر مدیران کارگزاری هایی که سهامداران حقیقی دارند نسبت به آنها که سهامداران حقوقی دارند، بیشتراست.

    میرصانعی می افزاید: تغییر مدیران 17 کارگزاری نیز درچند وقت اخیر، چندان عجیب نیست، اغلب می بینیم عزل و انتصاب در کارگزاری هایی بوده که به یک نهاد یا بانک وابسته بوده اند.

    او گفت: به هر روی این تغییرات عجیب و ناگهانی نیست و درطی یک پروسه 6 ماهه اتفاق افتاده و اتفاقی نیز نبوده است .

    برچسب ها