عصر خودرو

وزیر انرژی امارات اعلام کرد

یک گام تا اجرای کامل توافق اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی امارات اعلام کرد: در ماه اول اجرای توافق کاهش نفت از سوی کشورهای اوپک و غیر اوپک سطح هماهنگی و تعهد کشورها بسیار بالا بود و انتظار می‌رود این روند طی ماه‌های آینده تداوم یابد.

یک گام تا اجرای کامل توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سهیل بن‌محمد المزروعی وزیر انرژی امارات اعلام کرد: در ماه ژانویه به عنوان نخستین ماه اجرا توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی از سوی کشورهای عضو اوپک و غیرعضو اوپک شاهد هماهنگی بالای کشورها در اجرای این توافق بودیم.

    وی اعلام کرد:‌انتظار می‌رود تعهد و هماهنگی کشورها در اجرای دو توافق سال گذشته برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی طی ماه‌های آینده بهبود یابد.

    وی تأکید کرد: در ماه ژانویه با استناد به منابع مختلف شاهد تعهد بالای کشورهای عضو اوپک به اجرای تعهد این سازمان برای کاهش عرضه نفت با بازار جهانی بودیم. سطح  عمل به تعهدات بالا بوده و انتظار داریم این کشورها را طی ماه‌ها ی آینده در زمینه کاهش عرضه نفت با تعهد بیشتری عمل کنند.

    بنا به آمارهای ارائه شده برای نظارت بر سطح تولید کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت به 90 درصد از کل تعهدات خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عمل کرده‌اند که شروع خوبی برای اجرای اولین توافق کاهش عرضه در 8 سال گذشته بین اوپکی‌ها محسوب می‌شود.

    اوپک در روز 30نوامبر تصمیم گرفت تا از روز نخست ماه ژانویه سال 2017 عرضه نفت خود را به بازار جهانی را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا با برطرف کردن مازاد عرضه موجود در بازار جهانی روند قیمتی نفت را صعودی کند.

    برچسب ها