عصر خودرو

ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان با مشارکت روسیه

عصر بازار- سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: روسیه در ساخت نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان مشارکت می کند.

ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان با مشارکت روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، لوان جاگاریا یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به هدف سفرخود به این استان افزود: برای بازدید از مکان ساخت این نیروگاه به منطقه سیریک سفرکرده ام تا شرایط و فضا را برای آغاز عملیات آن فراهم‌ کنیم.

    بنابه گفته وی، روسیه در پروژه های عمرانی و زیرساختی در ایران از جمله ساخت نیروگاه بوشهر و برق ‌رسانی در راه‌ آهن اینچه ‌برون نیز مشارکت دارد.
    سفیرروسیه درجمهوری اسلامی ایران درادامه به سفررئیس جمهوری کشورمان به روسیه در فروردین ماه 96 (ماه مارس سال 2017 ) اشاره کرد و بیان داشت: سفارت روسیه هم اکنون برای استقبال از رئیس جمهور ایران به این کشور در حال برنامه ریزی است.
    وی ادامه داد: سفر اخیر رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با مقامات عالی ایران ازجمله رئیس جمهوری ومقام معظم رهبری موجب رقم خوردن فصلی جدید در روابط 2 کشور شد و امیدواریم سفر روحانی نیز موفقیت‌ آمیز و با دستاوردهای متعدد برای 2 کشور باشد.
    استاندار هرمزگان نیز در این دیدار گفت: هرمزگان با توجه به برخورداری از بیش از 10 فرودگاه ، بنادر وزیرساخت‌های صادراتی وتجاری می ‌تواند به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری برای سایراستان های روسیه به شمار آید.
    جاسم جادری بابیان اینکه روسیه وایران دارای روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی هستند،بیان داشت:روسیه اکنون یکی از کشورهای تاثیرگذار و پرقدرت در عرصه بین‌ المللی و جهانی است.
    وی با بیان اینکه نزدیکی 2 کشور در مسائلی همانند بحران سوریه سبب شده که به طور کلی طراحی ‌های دیگران برای این منطقه تغییر کند ، اضافه کرد: روابط ایران و روسیه بر اساس منافع مشترک دوملت،امروز یکی ازبرجسته ‌ترین روابط در بین کشورهای دنیاست.
    استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه حضور روسیه و قرار گیری این کشور در میدان نبرد سوریه در بحث مبارزه با تروریست ها بسیار ارزنده است، ادامه داد: ایران همواره از دولت هایی حمایت کرده که با رای مستقیم مردم خود بر سرکار آمده‌اند و این را نمی ‌پذیردکه عده‌ای ازبیرون بخواهند برای ملت‌ها تصمیم بگیرند.
    وی با بیان اینکه بندرعباس با شهر آستاراخان روسیه و همچنین هرمزگان با استان هولو در این کشور، پیمان خواهرخواندگی دارد، تصریح کرد: می توان بر این بستر ، کارهای مشترک زیادی راانجام و نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی بین 2 کشور بیش از پیش امیدوار بود.
    جادری یادآور شد: خرسندیم از اینکه روس‌ها در هفته‌ های آینده کلنگ ساخت یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی به ارزش سرمایه ‌گذاری یک میلیارد یورو را در شهرستان سیریک به زمین می ‌زنند.
    استاندار هرمزگان اظهار داشت:ازطرفی با توجه به تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان می ‌توان درحوزه های صادراتی این بخش از محصولات نیز فعال ‌تر از گذشته عمل کرد چرا که روسیه به دلیل سرما ، در بیشتر ماه‌های سال نیازمند محصولات کشاورزی است.
    طبق گفته محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور ، عملیات اجرایی نیروگاه بخار 1400 مگاواتی در شرق هرمزگان منطقه سیریک اواخر بهمن ماه امسال با همکاری یک شرکت روسی آغاز می شود.
    این پروژه ملی در زمینی به مساحت 100 هکتار در چهار واحد بخار هر واحد 350 مگاوات در مدت زمان 55 ماه اجرا می شود.
    سرمایه گذاری این پروژه یک و ششم دهم میلیارد دلار است که تکمیل نخستین واحد آن بعد از شروع عملیات پروژه ، 44 ماه طول خواهد کشید.در زمان ساخت این نیروگاه برای بیش ازسه هزار نفر شغل ایجاد می شود و بعد از ساخت آن بین 400 تا 500 نفر از نیروهای متخصص بومی منطقه مشغول به کار خواهند شد.

    برچسب ها