عصر خودرو

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی:

پیگیر حقوق سهام داران سنگ آهنی هستیم

عصر بازار- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران باز پس گیری پروانه بهره برداری معادن گل گهر و چادرملو و به دنبال آن دریافت حق مالکانه از این شرکت ها را اقدامی مخالف حقوق سهامداران خواند.

پیگیر حقوق سهام داران سنگ آهنی هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کوروش پرویزیان، در پاسخ به این سوال که زمانی که ایمیدرو اقدام به بازپس گیری پروانه های بهره برداری دو معدن چادرملو و گل گهر کرد، چرا مسوولان این حوزه هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندادند؟، گفت: اتفاقا این موضوع در آن دوران از طریق مجلس پیگیری شد. همچنین جلسات متعددی با رئیس وقت سازمان بورس و ایمیدور برگزار شد.

    وی ادامه داد: به دنبال این پیگیری ها و تلاش ها بود که مجلس مصوبه ای را به نفع مجموعه سنگ آهنی ها صادر کرد، اما شاید فقدان اطلاع رسانی باعث شده که فکر کنیم کاری انجام نشده است.
    پرویزیان در برابر این سوال که چرا این پروانه بهره برداری به سنگ آهنی ها برگشت؟، گفت: یک مشکل قانونی وجود داشت که در آن زمان سازمان بازرسی کل کشور روی موضوع دست گذاشته بود. بعضی از گزارشات می آید و باید پاسخ هایش تهیه شود. در ارتباط با این پاسخ ها بعضا ممکن است دو تا سه سال بین نهادهای مختلف و تفسیرهایی که وجود دارد، مکاتبات متعددی صورت گیرد.
    وی تصریح کرد: کار اداری مقداری پرزحمت و سخت است. در این میان، سازمان بورس کمک های خوبی را برای حمایت از وضعیت سنگ آهنی ها انجام داد و حامی این موضوع بوده است.
    عضو اسبق هیات مدیره گل گهر در برابر این سوال که هم اکنون با توجه به جایگاهتان در کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی، چه اقدامی برای حمایت از این سهامداران سنگ آهنی کرده اید؟، تصریح کرد: باید رفتار ثابتی را در جامعه نشان دهیم. اگر یک اشتباهی در ارتباط با پروانه بهره برداری معدن صورت گرفته است، نباید و نمی توانیم بخش خصوصی که وارد این عرصه شده را جریمه کنیم. بلکه باید آن را اصلاح کنیم.
    وی ادامه داد: بر این اساس در خصوص بهره مالکانه دو شرکت چادرملو و گل گهر بر این نکته تاکید داریم که سهام این دو شرکت در زمان عرضه اولیه از مالکیت پروانه بهره برداری معادن برخوردار بودند، لذا این معادن مربوط به مردم هستند و دولت نباید از این شرکت های متعلق به مردم و سهام عدالت چیزی تحت عنوان حق مالکانه بگیرد. بر این اساس ما نیز در کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی، جلسات خود را به عنوان بخش خصوصی برگزار می کنیم و به عنوان نماینده بخش خصوصی نیز موضوعات را به مراجع تصمیم گیر منعکس می کنیم و امیدواریم این حق به سهام داران شرکت های سنگ آهنی برگردد.

    برچسب ها