عصر خودرو

تحقق اقتصاد مقاومتی با تجهیز صندوق های بازنشستگی به ابزارهای نوین مالی

عصر بازار- اوشانی گفت: صندوق های بازنشستگی باید با سرمایه گذاری مشارکتی منابع مالی اجرای پروژه های داخلی را تامین و از وابستگی به درآمدهای نفتی بکاهند تا در رقابت با شرکت های خارجی و تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنند.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تجهیز صندوق های بازنشستگی به ابزارهای نوین مالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا گفت: صندوق های بازنشستگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید متناسب با تحولات سرمایه ای جهان به روز شوند تا بتوانند با ابزارهای نوین مالی و بورس جهانی رقابت کنند.

    سعید خانی اوشانی افزود: صندوق های بازنشستگی با به روز کردن دانش و ابزارهای نوین مالی و متصل شدن به منابع نامحدود خارجی از جمله صندوق های بین المللی، بانک ها، بورس و بازار سرمایه، منابع مالی خود را تامین کرده و گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر می دارند.

    وی ادامه داد: صندوق های بازنشستگی باید با سرمایه گذاری مشارکتی منابع مالی اجرای پروژه های داخلی را تامین و از وابستگی به درآمدهای نفتی بکاهند تا در رقابت با شرکت های خارجی و تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنند.

    خانی تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید داخل، صادرات و درآمدهای ارزی دارند و به نوعی موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می شوند و عملکرد مطلوب شان به تحقق اقتصاد مقاومتی می انجامد.

    وی با بیان اینکه توسعه زمانی اتفاق مییفتد که شاخص های سطح زندگی ارتقا پیدا کنند، تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه ملی ارتقا تولیدات صنعتی و حمل و نقل است که این مهم با توجه به بنگاه داری صندوق های بازنشستگی و تامین مالی پروژه های زیر ساختی و تولیدی، اتفاق می افتد.

    خانی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی باید برای تبیین وضعیت موجود و چالش های به وجود آمده راه حل های عملیاتی دانشگاه ها، سازمان ها و کشورهای خارجی را در نظر بگیرند، گفت: گردهمایی فعالان اقتصادی صندوق های بازنشستگی در بهمن ماه جاری اگر دستورکار مشخصی داشته باشد و تشریفاتی نباشد می تواند فرصتی برای تبیین وضعیت فعلی صندوق ها از لحاظ منابع، مصارف، دانش، عملکرد، مدیریت و چالش های پیش رو باشد.

    برچسب ها