عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی بررسی کرد؛

وضعیت اقتصاد ایران در نیمه دوم سال ۹۵

عصر بازار: با توجه به فضای اقتصادی موجود پیش بینی می‌شود اگر در سه ماه آینده بازگشایی ارزی صورت گیرد تاثیر آن در اقتصاد ایران در نیمه دوم سال ۹۵ مشاهده خواهد شد.

وضعیت اقتصاد ایران در نیمه دوم سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسین خواجویی، کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازار در تشریح روند کنونی بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کلان اقتصاد در حال رخ دادن است درصورتی که سیاست های انبساطی جایگزین سیاست های انقباظی کنونی شود؛ می‌توان سریعتر از حد انتظار شاهد جنبش، تحول و تغییر در اقتصاد کشور و به تبع آن در سایر بازارها بود.

    وی افزود: با توجه به فضای اقتصادی موجود پیش بینی می‌شود اگر در سه ماه آینده بازگشایی ارزی صورت گیرد تاثیر آن در اقتصاد ایران در نیمه دوم سال 95 مشاهده شود.

    این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقدام به ایجاد وحدت رویه و کاهش نرخ سود بانکی  عملکرد مناسبی است گفت: اگر متولیان نسبت به این مهم اقدام کنند شرایط با سرعت بهتری و بالاتری رو به مطلوبیت می‌رود به این معنا که این احتمال وجود دارد که با تسهیل سیاست‌های پولی دولت همراستا با گشایش‌های ارزی از دی یا بهمن ماه سالجاری شاهد تحولات مثبت در اقتصاد باشیم.

    خواجویی با اشاره به اینکه تاثیرات مثبت ناشی از نتایج برجام بر بازار سرمایه در بلند مدت نمایان می شود، گفت: بی شک بازار سرمایه و بازارهایی مانند بورس در بلند مدت از تاثیرات مثبت مسایل هسته‌ای بهره خواهند برد، اما کلیت وضعیت اقتصادی در کوتاه مدت به سیاست‌های پولی بر می‌گردد.

    وی با اشاره به اینکه این احتمال که در نیمه دوم مهر ماه شاهد بازاری مثبت در حوزه بازار سهام باشیم، تصریح کرد: بازار سهام از این میزان پایین تر نمی‌رود و منفی شدن این بازار در روزهای اخیر مبنای منطقی و معقولی ندارد.

    وی با اشاره به بحران جهانی اقتصاد گفت: کشورهای پیشرفته اقتصادی که سیاست اقتصاد آزاد را دنبال می کنند در مواجهه با بحران جهانی نسبت به حمایت از صنایعی مانند خودرو و بیمه کوتاهی نکردند اما در ایران که حتی اقتصاد آزاد هم دنبال نمی شود این مهم تاکنون رخ نداده است .

    خواجویی با بیان اینکه متولیان باید مکانیزم تنظیم بازار را اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که متولیان سیگنال و برنامه‌ ای برای هدایت درست اقتصاد ارایه نکنند اقتصاد و بازارهای اقتصادی موجود در آن بلاتکلیف باقی خواهند ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو