عصر خودرو

افزایش ۱ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت طلا در هفته ای که گذشت یک درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به ۱۲۳۳ دلار و ۶۲ سنت در هر اونس رسید.

افزایش ۱ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما در حالی که ارزش دلار و میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا پس از جهش ساعات اولیه دیروز عقب نشینی کرد، قیمت فلز زرد همچنان پایین تر از بالاترین رقم سه ماه اخیر که این هفته به ثبت رسیده بود باقی ماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.43 درصد افزایش به 1233 دلار و 62 سنت رسید. این در حالی بود که قیمت طلای امریکا برای تحویل در ماه آوریل با 0.07 درصد کاهش به 1235 دلار و 90 سنت رسید. روز چهارشنبه قیمت طلا به رقم 1244 دلار و 67 سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه نوامبر تاکنون بود.

    قیمت طلا با بیش از یک درصد افزایش در پایان معاملات دیروز، دومین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند.

    پس از آنکه وعده دونالد ترامپ برای اعلام یک طرح مالیاتی مهم در طی هفته های آینده موجب امیدواری بازارهای مالی شد و ارزش دلار در ساعات اولیه معاملات دیروز بالا رفت، ارزش ارز آمریکا در ساعات پایانی دیروز فروکش کرد.

    امیدواری ها به سیاست مالیاتی دولت ترامپ در حمایت از بنگاه های اقتصادی آمریکا موجب شد تا شاخص ها در بورس وال استریت دیروز برای دومین جلسه متوالی رشد کند و رکورد بشکند.

    الی تسفایه، استراتژیست بازار طلا در این باره گفت :«دلار فشار چندانی بر طلا وارد نمی کند، اما تقویت بازارهای بورس و تقویت دیگر فلزات گرانبها موجب تقویت بالا رفتن قیمت طلا می شود.»

    قیمت نقره دیروز با 1.5 درصد افزایش به 17 دلار و 91 سنت رسید.

    انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا نیز این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رفت اقدام افزایش نرخ بهره نماید. قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را افزایش می دهد و موجب رشد ارزش دلار می شود.

    برچسب ها