عصر خودرو

تابستان آینده؛ تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری توتال در پارس جنوبی

عصر بازار- توتال برای نهایی کردن سرمایه‌گذاری در پارس‌جنوبی منتظر روشن شدن مواضع ترامپ تا تابستان سال آینده است.

تابستان آینده؛ تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری توتال در پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، آنطور که رویترز نوشته است، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد "تصمیم‌گیری نهایی این شرکت برای اجرای دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری گازی در میدان پارس جنوبی ایران به تمدید تعلیق تحریم‌های آمریکا قبل از تابستان آینده بستگی دارد".

    شرکت توتال اولین شرکت بزرگ غربی در زمینه انرژی است که پس از توافق برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، قراردادهای بزرگ انرژی با ایران امضا کرد.

    پاتریک پویانه مدیر عامل توتال که در نشستی با روزنامه نگاران در پاریس سخن می‌گفت، به دو دستور اجرایی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد که بر اساس آن تحریم‌های نفت و انرژی مربوط به ایران به حالت تعلیق درآمده است. او گفته که مدت تعلیق ها 18 ماهه است و سرمایه‌گذاری این شرکت منوط به این است که دونالد ترامپ قبل از تابستان آینده این تعلیق را تمدید کند.

    پویانه تاکید کرده که ادامه تعلیق تحریم‌ها، به ما امکان خواهد داد تا به اجرای قراردادها با ایران بپردازیم اما چنانچه دولت آمریکا تصمیم بگیرد تا توافق هسته ای با ایران را پاره کند، ما قادر به ادامه کار با ایران نخواهیم بود.

    پاتریک پویانه گفت که قرارداد گازی ماه نوامبر گذشته با ایران یک قرارداد برد- برد است و در صورت اجرایی نشدن آن، شرکت توتال از ضمانت های مالی لازم برخوردار است.

    برچسب ها