عصر خودرو

توسعه بندر چابهار به اقتصاد افغانستان کمک می‌کند;

از همکاری اقتصادی ایران و افغانستان استقبال می‌کنیم

عصر بازار- فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان در جمع نمایندگان سنای آمریکا اعلام کرد: همکاری ایران و هند در توسعه بندر چابهار به توسعه اقتصادی افغانستان کمک می‌کند.

از همکاری اقتصادی ایران و افغانستان استقبال می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ژنرال جان نیکول‌سون فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان در جمع نمایندگان سنای آمریکا طی سخنرانی در سنای آمریکا اعلام کرد: همکاری ایران و هند در توسعه بندر چابهار به توسعه اقتصادی افغانستان کمک خواهد کرد.

    نیکول‌سون تأکید کرد: دولت‌های هند، ایران و افغانستان قرارداد همکاری در توسعه بندر چابهار را امضا کردند. در حقیقت این مسئله برای افغانستان بسیار سودمند خواهد بود.

    وی افزود: هم‌اکنون گفت‌وگوهایی بین ایران و افغانستان در زمینه همکاری در حوزه منابع آبی در جریان است و ایران به منابع آبی افغانستان نیازمند است.

    این مقام آمریکایی ادامه داد: منافع مشترکی در حوزه‌هایی مانند بازرگانی و منابع آبی بین ایران و افغانستان وجود دارد و ما از اقدام اخیر سه کشور ایران، افغانستان و هند در توسعه مناسبات تجاری استقبال می‌کنیم.

    وی افزود: به اعتقاد ما این همکاری می‌تواند به توسعه اقتصاد افغانستان کمک کند.

    فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت: هند کمک‌های خود را به افغانستان افزایش داده است. هند یک میلیارد دلار دیگر در کنار 2 میلیارد دلاری که قبلاً به توسعه اقتصاد افغانستان اختصاص داده بود، برای توسعه اقتصادی این کشور در نظر گرفته است که ما از این اقدام هند حمایت می‌کنیم.

    در اکتبر سال گذشته میلادی در کنفرانسی با حضور 75 کشور موافقت شد تا 15.2 میلیارد دلار برای توسعه اقتصادی افغانستان تأمین شود که این مسئله می‌تواند کمک مورد نیاز به این کشور جنگ‌زده را در توسعه اقتصادی تأمین کند.

    در ماه می 2016 بسته اقتصادی همکاری ایران و هند در زمینه توسعه بندر چابهار به امضا رسید. بندر چابهار به هند امکان دسترسی به اروپا و آسیای میانه را با دور زدن پاکستان خواهد داد.

    برچسب ها