عصر خودرو

۱۰ عادت کوچک که پس انداز بیشتر داشته باشید

عصر بازار- پس انداز بیشتر در زندگی بسیار مهم است. اگر دائم به این فکر می‌کنید که پول‌تان چه می‌شود، بررسی کنید عادت‌های روزانه‌تان چه‌قدر برایتان هزینه دارد. آیا هر روز بیشتر از ۲۰ هزار تومان برای نهار در یک رستوران باکیفیت خرج می‌کنید؟ آیا به سرعت چیزی را می‌خرید که واقعا نیاز ندارید؟ آیا برای چشم و هم چشمی با سبک زندگی لوکسی که دوستان‌تان از آن لذت می‌برند خریدهایی انجام می‌دهید؟

۱۰ عادت کوچک که پس انداز بیشتر داشته باشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، این عادت‌های ظاهرا کوچک و بسیاری از عادت‌های دیگر می‌تواند مانع از آن شود که صدها هزار، حتی میلیون ها تومان در سال پس انداز بیشتر داشته باشید. در این نوشتار 10عادت کوچک که پس انداز بیشتر داشته باشید را برای شما بیان میکنیم
    1.برای پس انداز بیشتر کارها را خودتان انجام دهید

    بتسی مگا، می‌نویسد: “من از چالش یاد گرفتن مهارت‌های جدید و رضایت حاصل از به انجام رساندن کارها لذت می‌برم. در میان چیزهای مختلف من در لوله‌کشی‌های ساده، نقاشی داخلی ساختمان، خیاطی، نگهداری از دوچرخه، شیرینی‌پزی، و آشپزی خیلی ماهر شده‌ام. من هنوز در حال کار روی مهارت باغبانی هستم و فکر می‌کنم دوست دارم مهارت‌های اولیه‌ی ساخت‌وساز را نیز یاد بگیرم (من دوست دارم یک ایوان یا پاسیو بسازم یا برخی حصارها را تعمیر کنم) و شاید درباره‌ی درست کردن رایانه‌های خانگی نیز چیزهایی یاد بگیرم. این می‌تواند برای من هم سرگرمی، هم اجتناب از خرج و گاهی ورزش باشد.
    2.صبوری برای برآورده شدن خواسته‌هایتان را تمرین کنید.

    آنجلا ریکروتر، کاربر کرا می‌نویسد: “هنگامی که مشغول خرید هستید و با دیدن فلان محصول ضربان قلب‌تان تند می‌شود، و فکر می‌کنید این عشق در نگاه اول است… صبر کنید. آن را در ذهن‌تان ذخیره کنید، آن را در مرورگر مغزتان بوک‌مارک کنید. چند ساعت بعد دوباره به آن رجوع کنید، سپس یک روز بعد، چند روز بعد و هر بار بسنجید آیا “تالاپ-تولوپ” علاقه‌تان همان‌طور می‌ماند، کم می‌شود یا…. هرگز به‌طور آنی خرید نکنید. دست نگه دارید. از خودتان بپرسید: آیا فکر می‌کنی یک ماه بعد از خریدش تو را خوشحال می‌کند؟ چند ماه؟ یک سال؟ چند سال؟
    3.برای پس انداز بیشتر هنگام خرید کمی حساب کتاب کنید.

    راگهو میشر، کاربر کرا می‌نویسد: “هر بار که برای خرید چیزی بیرون می‌روم، سعی می‌کنم حساب کنم این مقدار پول با نرخ 10 درصد در عرض 5 سال چه‌قدر رشد می‌کند. بازده آن تقریبا کمی بیش‌تر از 60 درصد می‌شود. مثلا اگر بخواهم چیزی به ارزش 1000دلار بخرم، از خودم می‌پرسم: من این را الان می‌خواهم یا ترجیح می‌دهم 5 سال بعد 1600 دلار داشته‌باشم؟” بسته به چیزی که قصد دارم 1000 دلار برای آن خرج کنم – یک گیتار با مشخصاتی که نیاز دارم یا یک گوشی با مشخصاتی که نیاز ندارم – تصمیم می‌گیرم که بخرم یا صرف نظر کنم. معمولا این رویکرد به بیش‌ترین میزان پس‌انداز من انجامیده است.”
    4.بیش از حد برای حفظ ظاهر یا هوس خرج نکنید.

    ترنس یانگ، کاربر کرا می‌نویسد: “بیرون رفتن با دوستان ولخرج را کم کنید، دوستانی که واقعا از ولخرجی‌شان لذت نمی‌برید. اگر عاشق اسکی هستید، بروید. اما مجبور نیستید در طول کریسمس به آسپن (شهری کوهپایه‌ای در ایالت کلرادو) بروید و در هتل سینت رجیس بمانید. در زمان‌های خلوت‌تر بروید، روزهای کم‌تری بمانید، و در مکانی ارزان‌تر اقامت کنید. و اگر واقعا اسکی‌باز هستید، نباید به دنبال استخر آب گرم باشید.

    باید یخ بزنید و قرص ناپروکسن بخورید و باید به قدری خسته باشید که اهمیت ندهید کجا اقامت می‌کنید، به جز این‌که رسیدن به دامنه‌ی شیب نسبتا آسان باشد و یک تخت خواب محکم و راحت داشته‌باشد. در یک متل ارزان اقامت کنید. اوه، به آلتا بروید. به آسپن نروید.”
    5.خرج‌هایتان را پیگیری کنید و پرداخت‌های خودکار تنظیم کنید.

    کالین کاهیل، کاربر کرا می‌نویسد: “حتما مطمئن شوید برای تمام حساب‌های جاری و پس‌انداز و نیز کارت‌های اعتباری، وام و سرمایه‌گذاری که دارید از بانکداری اینترنتی استفاده می‌کنید. وقتی برای هر یک از حساب‌هایتان از بانکداری اینترنتی استفاده می‌کنید، آنها را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار پرداخت‌ها را انجام دهد. بسیاری بانک‌ها امکان پرداخت خودکار صورت‌حساب را هم به شرکت‌ها و هم به اشخاص، برای شما فراهم می‌کنند. از این امکان بهره‌مند شوید – چون رایگان است و تقریبا نیازی به تلاش ندارد. صاحب‌خانه‌ی من 27‌ام هر ماه، یعنی چند روز مانده به اول ماه جدید از طریق بانک امریکا یک چک دریافت می‌کند و حتی لازم نیست من به اجاره‌ی خانه فکر کنم.”
    6.برای پس انداز بیشتر غذاهایتان را از قبل آماده کنید.

    زک شفسکا، کاربر کرا می‌نویسد: “من تقریبا هر روز یک غذا را برای نهار می‌خورم. آشپزی انبوه آسان‌ترین روش برای پس‌انداز پول، و از بین بردن استرس در طول هفته است. علاوه بر هزینه‌ای که در هر وعده‌ای غذایی پس‌انداز می‌کنم و در طول یک سال روی هم جمع می‌شود، از لحاظ زمان نیز صرفه‌جویی می‌کنم. من جمعه‌ها 2 ساعت را صرف آماده کردن غذاهایم می‌کنم. به این طریق در طول هفته از استرس تصمیم‌گیری درباره‌ی این‌که چه بخورم، و از تلف کردن وقت در صف یا رفتن به رستوران اجتناب می‌کنم.

    من می‌دانم جایی که فعلا کار می‌کنم، هر یک ساعت حضورم 125 دلار برای مشتری صورت‌حساب می‌شود. حتی اگر هر روز 15 دقیقه در زمان صرفه‌جویی کنم (من فکر می‌کنم نسبت به هم‌کارانم که بیرون غذا می‌خورند زمان بیش‌تری صرفه‌جویی می‌کنم)، به‌طور بالقوه ارزش ساعات بیش‌تری که کار می‌کنم 31.25 دلار خواهدبود. من آرزو دارم روزی کسب و کار خودم را داشته‌باشم. اگر آن موقع بتوانم برای هر ساعت 125 دلار صورت‌حساب بدهم، و با همین روال روزی 15 دقیقه در زمان صرفه‌جویی کنم قادر خواهم‌بود هر شنبه تا چهارشنبه ارزش اضافه‌ای معادل 7500 دلار خلق کنم. اگر هر روز نهارتان را در خانه آماده کنید و بیرون غذا نخورید، این کمک‌تان می‌کند هر سال به‌طور بالقوه 10000 دلار پس‌انداز کنید. ساده است. آسان است. برایتان پس‌انداز می‌شود.
    7.بدانید چه وقت روی محصولات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید.

    ونکتاش رائو، کاربر کرا می‌نویسد: “برای چیزهایی که استفاده‌ی زیادی دارند کم نگذارید، به‌ویژه چیزهای مولد/ سازنده یا چیزهایی که با این وسایل در ارتباط است (چاقو، کامپیوتر، تخت خواب، عضویت در باشگاه). بله این روشی برای پس‌انداز است. راهکارهای آگاهانه/ ناآگاهانه برای حل مشکلات وسایل مهمی که مدام استفاده می‌شوند در دراز مدت هزینه‌ی خیلی بیش‌تری دارد.


    8.برای پس انداز بیشتر فقط پولی را که دارید خرج کنید

    لای نگوین، کاربر کرا می‌نویسد: “به حرف کارت عابربانک‌تان گوش کنید، نه کارت اعتباری‌تان (او دروغ می‌گوید). من قبل از این‌که واجد شرایط کارت اعتباری باشم مانند دوران دانشجویی زندگی می‌کردم – اگر تمام آن مقدار پول را در حسابم نداشتم نمی‌توانستم آن چیز را بخرم. من امروز همان ذهنیت را دارم. کارت‌های اعتباری شما را وسوسه می‌کند و فریب‌تان می‌دهد که پول دارید، در صورتی که این‌طور نیست. قبل از این‌که متوجه شوید گرفتار بازپرداخت بدهی‌ها شده‌اید. نیازی به یادآوری سود وحشتناک آن نیست. از پرداختن سود برای هر چیزی اجتناب کنید. اگر از قبل بدهی‌هایی دارید که به آن سود تعلق می‌گیرد، این اولویت شماره‌ی 1 شما است که باید از شر آن خلاص شوید.”

    9.برای پس انداز بیشتر از “قاعده‌ی 5 سوال” استفاده کنید.

    بلاوادی پراهلاد، کاربر کرا می‌نویسد: “می‌خواهم یا نیاز دارم؟ آیا به آن نیاز دارم؟ آیا می‌توانم خودم را در حال استفاده از آن تصو کنم؟ چند وقت یک بار؟ آیا ارزش وقت گذاشتن دارد؟ من این را به یک قاعده تبدیل کرده‌ام که هر وقت در حال خریدن چیز جدیدی هستم این سوالات را از خودم بپرسم، باتوجه به این‌که من برای پرداخت اجاره و غذا پول در می‌آورم. من از خانواده‌ای در هند آمده‌ام که کمی بالاتر از متوسط است، برای همین فکر می‌کردم همیشه همه‌چیز برایم مهیا است. خوراکی‌هایی می‌خریدم که نمی‌خوردم، لباس‌هایی که نمی‌پوشیدم، هنری که تحسین نمی‌کردم، این‌ها برخی از چیزهایی است که پول پدر و مادرم را به خاطرشان هدر می‌دادم.”
    10.برای پس انداز بیشتر با چیزهایی که دارید خوشحال باشید.

    توماس آنتونز، کاربر کرا می‌نویسد: “یاد بگیرید چیزهایی را بخواهید که دارید. من کاملا جدی هستم. من قبل از 35 سالگی 5 پورش و 3 مرسدس بنز (دو AMG) داشتم. شما می‌توانید این‌ها را 8 بزرگ‌ترین اشتباه مالی در نظر بگیرید که من تا به حال مرتکب شده‌ام و تمامش به این خاطر بود که نمی‌توانستم به چیزی که داشتم قانع باشم. باور کنید مالکیت “چیزها” مسابقه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند برنده شود. اگر یاد بگیرید چیزهایی را که دارید بخواهید مقدار شگفت‌انگیزی پول پس‌انداز خواهیدکرد.

    برچسب ها