عصر خودرو

شکاف تراز تجاری میان آلمان و آمریکا;

کفه ترازوی صادرات برلین به واشنگتن سنگین تر شده است

عصر بازار- در حالی که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا پیشاپیش از تراز منفی بازرگانی با آلمان ابراز ناخرسندی کرده بود، سازمان فدرال آمار در آلمان روز پنجشنبه از شکسته شدن رکوردِ تراز مثبت بازرگانی به نفع این کشور در مبادلات با آمریکا طی سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

کفه ترازوی صادرات برلین به واشنگتن سنگین تر شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این سازمان، روز پنجشنبه از تراز مثبت 253 میلیارد یورویی (270 میلیارد دلاری) به نفع آلمان در مبادلات با آمریکا خبر داد.
    به نوشته این خبرگزاری، رکورد تراز بازرگانی میان برلین و واشنگتن از زمان بحران اقتصادی سال 2008 به این سو، پی در پی به سود آلمان شکسته شده است.
    انتظار می‌رود این وضعیت با واکنش 'دونالد ترامپ' مواجه شود. ترامپ چند روز پیش از آغاز به کارش به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد، تجارت میان آمریکا و آلمان را 'جاده‌ای یک‌طرفه و به سود برلین' نامیده و گفته بود برخورد آلمانی‌ها در داد و ستد با آمریکا منصفانه نیست.
    بر اساس آماری که سازمان فدرال آمار آلمان روز پنجشنبه منتشر کرد، ارزش کل صادراتِ جهانی آلمان در سال گذشته با 1.2 درصد افزایش به 'یک تریلیون و 200 میلیارد یورو' و ارزش واردات به آلمان نیز با '6 دهم درصد' افزایش به 955 میلیارد یورو رسده است.
    بیشترین بخش از صادرات آلمان (معادل 708 میلیارد یورو) به کشورهای اروپایی بوده است. در سال 2016 صادرات آلمان به کشورهای اروپایی 2.2 درصد افزایش داشت، اما به کشورهای غیراروپایی با '2 دهم درصد' کاهش به حدود 500 میلیارد یورو رسید.
    در عرصه واردات نیز واردات آلمان از اروپاییان 1.8 درصد افزایش و از غیراروپاییان 1.7 درصد کاهش داشت.

    برچسب ها