عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا مطرح کرد:

عیار قیمت طلا بالا مى‌رود

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا از احتمال وقوع نوسانات شدید در بازار طلا و سکه در دو روز پایانى هفته خبر داد و گفت: در دو روز پایانى هفته به نظر مى رسد با توجه به اعلام شاخص هاى اقتصاد امریکا شاهد نوسانات شدید قیمت در بازار داخلى کشور باشیم.

عیار قیمت طلا بالا مى‌رود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، محمد کشتى آراى در ارتباط با نگرانى ها از سیاست هاى اخیر رئیس جمهور امریکا و تاثیر آن بر قیمت طلا، اظهار کرد: در سال 2016 بازار طلا شاهد نوسانات زیادى بوده اما در سال 2017 با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا و اظهار نظرهاى مختلف آن نگرانى ها را بر بازار طلا و سکه حاکم کرده است.

    رئیس اتحادیه طلا ادامه داد: در هفته گذشته اولین دوره شاخص هاى اقتصادى امریکا اعلام شد و با مثبت نبودن این شاخص ها و در دوره قبل شاخص هاى طلا روند نزولى داشته بود اما با اتخاذ سیاست هاى جدید رئیس جمهور منتخب امریکا نرخ دلار تضعیف شد. لذا قیمت جهانى طلا در دو هفته اخیر سیر صعودى به خود گرفته است.

    وى با بیان این که روز پنجشنبه براى دومین هفته شاخص هاى اقتصادى امریکا منتشر مى شود، افزود: در هفته جارى طلا روند تند صعودى را طى کرده و روزانه چند دلار افزایش پیدا مى کند و با توجه به اعلام شاخص هاى اقتصادى امریکا در روز پنجشنبه هفته جارى و در صورت منفى بودن این شاخص ها قیمت دلار مانند هفته گذشته روند کاهشى داشته و قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

    کشتى آراى گفت: با توجه به روزهاى گذشته و نزدیکى این روزها با ایام فاطمیه همچنین برگزارى مراسم هاى مختلف در کشور و تقاضا براى خرید سکه بهار آزادى در ایران افزایش پیدا کرد و قیمت سکه نیز روند صعودى به خود گرفت اما قیمت طلا نوسان زیادى نداشته و از ثبات نسبى برخوردار بوده است.

    وى تصریح کرد: در حالى که در روز شنبه هفته جارى قیمت هرقطعه سکه بهار آزادى پایین تر از یک میلیون و200  هزار تومان بود با توجه به بالا بودن تقاضا در هفته جارى قیمت سکه به بالاى یک میلیون و 200 هزار تومان رسید که به طور متوسط هر قطعه سکه بهار آزادى حدود ١٥ هزار تومان افزایش قیمت یافته است.

    رئیس اتحادیه طلا با بیان این که سیاست هاى جدید امریکا هیچ گونه تاثیر روانى بر بازار سکه و طلاى ایران نداشته، اظهار کرد: قیمت هاى طلا در بازار داخلى کشور بدون هیچ گونه تاثیر روانى از اجراى سیاست هاى جدید امریکا از قیمت هاى جهانى پیروى مى کند.

    کشتى آراى با پیش‌بینى نوسان قیمت براى بازار طلا در دو روز پایانى هفته جارى، ادامه داد: در دو روز پایانى هفته به نظر مى رسد با توجه به شرایط موجود شاهد نوسانات شدید قیمت در بازار داخلى کشور باشیم.

    برچسب ها