عصر خودرو

رونق اقتصادی در دوبی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰

عصر بازار- حتی با وجود نوسان در قیمت نفت و کاهش ارزش این کالا در بازارهای جهانی، اقتصاد دوبی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به رونق نسبی خواهد رسید.

رونق اقتصادی در دوبی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، نمایشگاه بین المللی World Expo 2020 که در دوبی برگزار خواهد شد بودجه هنگفتی را برای چرخه اقتصادی این کشور به ارمغان می آورد.


    بر اساس این گزارش، 47 سازه جدید به ارزش 3 هزار میلیارد دلار به مناسبت این نمایشگاه در دوبی در دست احداث است که به نظر می رسد رونق نسبی اقتصادی را در این کشور به وجود آورد.

    آماده سازی دوبی برای برگزاری این نمایشگاه در 3 بسته جداگانه تعریف شده است که ساخت و سازهای جدید یکی از این 3 بسته خواهد بود.

    این در حالی است که 98 قرارداد که در قالب 2 بسته دیگر معرفی شده است بودجه ای بالغ بر 360 میلیون درهم را در بر دارد.

    اقتصاد دوبی در سال جاری با رشد 3.1 درصدی همراه خواهد شد در حالی که در سال 2016 رشد اقتصادی این کشور 2.7 درصدی بوده است.

    ریم الهاشمی، وزیر مسکن و همکاری های بین المللی و مدیر کل نمایشگاه 2020 دوبی در این خصوص اظهار داشت: با شرکت های خارجی و داخلی بسیار مطرحی در خصوص این نمایشگاه همکاری می کنیم .

    دولت امارات به تازگی فرودگاه بین المللی جدیدی افتتاح کرده است که به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان شناخته شده است که نزدیک محل برگزاری نمایشگاه خواهد بود.
    اکسپو 2020 یک نمایشگاه جهانی ثبت و تایید شده توسط دفتر بین‌المللی نمایشگاه ها (BIE) در پاریس است. بر همین اساس، دوبی در امارات متحده عربی حقِ برگزاری نمایشگاه 2020 را به دست آورد.

    در آغاز این رویداد، پنج شهر برای برگزاری این نمایشگاه در سال 2020 پیشنهاد شدند که از میان آنها چهار شهر در رقابت باقی‌ ماندند: دبی از امارات متحده عربی، اکاترینبرگ از روسیه، ازمیر از ترکیه، و سائو پائولو از برزیل. دبی برای نخستین بار از خاور میانه این رویداد را میزبانی خواهد کرد.

    دوبی پیش‌بینی کرده است که موفقیت در گرفتن این میزبانی می‌تواند 23 میلیارد دلار بین سال‌های 2015 تا 2021 برایش سود داشته باشد. این معادل یک ‌چهارم تولید ناخالص داخلی دوبی است.

    برچسب ها