عصر خودرو

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

تعداد هلدینگ‌های شستا کاهش می‌یابد

عصر بازار- براساس مطالعات انجام گرفته از سوی کارشناسان و متخصصان اقتصادی، در طرح مقدماتی کوچک سازی هلدینگ‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، ۴ هلدینگ نفت و گاز و انرژی، دارو، فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین خدمات مالی و بانکی در شستا باقی مانده و سایر شرکت‌های تابعه به مرور واگذار می‌شوند.

تعداد هلدینگ‌های شستا کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ولی‌الله افخمی، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر، تاکید کرد: ما بنگاه‌دار خصوصی نیستیم. در این مجموعه همه چیز معطوف به حفظ ارزش سرمایه کسانی است که دارایی‌های خود را به ما سپرده‌اند. پس این دارایی‌ها باید به قیمت روز حفظ شده و مهم‌تر اینکه ترکیب غالب این دارایی‌ها، نقدپذیر باشند.

    وی با اشاره به بررسی دیگر گزینه‌ها برای دستیابی مطلوب‌تر سرمایه‌گذاری برای این صندوق افزود: معیار دوم این است که ما به حوزه‌هایی ورود کنیم که مقیاس سرمایه‌گذاری در آن از 250 میلیون دلار بیشتر باشد و استدلال هم این است که بخش خصوصی ایران توانایی سرمایه‌‌گذاری کمتر از این میزان را دارد که بهتر است در این شرایط ما رقیب بخش خصوصی نباشیم.

    معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با پیش‌بینی تدوین، استقرار و عملیاتی شدن این طرح برای مدت ده سال، ادامه داد: در این مدت، توسعه در ساختارهایی که خارج از این چشم انداز باشند، متوقف شده و فروش تدریجی واحدها در دستور کار قرار خواهد گرفت و سرمایه‌های حاصل از فروش این واحدها، صرف توسعه در همان 4 هلدینگ مورد نظر خواهد شد. همچنین برای بورسی شدن شرکت¬هایی که باقی خواهند ماند نیز برنامه¬ریزی خواهد شد.

    وی با تاکید براین موضوع که به هم افزایی میان هلدینگ‌ها اعتقادی ندارد، افزود: ساخت بازار تضمینی، آسیب رسان است. اجازه دهیم که شرکت‌ها سهم و جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و تولید رقابتی داشته باشند. برای ما که امانتدار پول مردم هستیم اولویت اصلی شرکت داری با سوددهی بیشتر و خرید خدمات با هزینه کمتر است. این بستر فقط حاصل بازار رقابتی واقعی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو