عصر خودرو

رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی؛

سکه به حرکات اونس چشم دوخته است

عصر بازار: با وجود نگرانی سرمایه گذاران بین المللی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای ماه های آینده و مشخص نبودن روند معاملات اونس در هفته جاری، دیروز قیمت سکه در بازار آتی و نقدی با افزایش رو به رشد.

سکه به حرکات اونس چشم دوخته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته هر چهار سررسید فعال بازار آتی تحت تاثیر سکه نقدی و حرکت مثبت نرخ ارز قرار گرفت و کار خود را با روند افزایشی قیمت ها به پایان رساند. به طوریکه سکه آبان ماه با رشد 0/17 درصدی با نرخ 918 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 917 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/14 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 923 هزار تومان معامله شد و رشد 0/60 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ 932 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته با افزایش 0/50 درصدی به معاملات خود پایان داد.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به یک هزار و 571 قرارداد به ارزش بیش از 146 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی نیز افزایشی شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش دو هزار تومانی به قیمت 921 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 468 هزار تومان معامله شد و رشد یک هزار تومانی را نسبت به شنبه گذشته تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 258 و سکه یک گرمی با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به گفته کارشناسان انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت بازار کار و اشتغال که روز جمعه منتشر شد، تاثیر زیادی بر قیمت طلا در بازارهای جهانی و در نهایت بهای سکه در بازار داخلیطی هفته جاری خواهد گذاشت.

    از طرفی تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که در شرایط کنونی سطح مقاومتی اونس 1155 دلار و سطح حمایتی 1146 دلار خواهد بود که در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی اونس با افت بیشتری روبرو می شود که در این صورت با ثبات یا کاهش نرخ ارز، شاهد افت سکه نیز خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو