عصر خودرو

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تحقیق و تفحص از مدیران بورس مطرح نیست

عصر بازار: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طرحی پیرامون تحقیق و تفحص از رؤسا و مدیران بازار سرمایه و سازمان بورس مطرح نیست و بحث تحقیق و تفحص از سازمان بورس بیشتر پیرامون شکایت های متعدد سهامداران و سرمایه گذاران نسبت به روند منفی ادامه دار و افت شاخص ها و قیمت سهام است .

تحقیق و تفحص از مدیران بورس مطرح نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد علی پورمختار افزود: در این راستا با مدیران سازمان بورس و سایر مجموعه های بازار سرمایه جلسات متعددی برگزار شده تا بررسی های لازم در خصوص عوامل اثر گذار بر این ریزش ها صورت گیرد.وی پیرامون موضوع عدم ارایه فضای لازم توسط سازمان بورس به اعضای کمیته بررسی ادعا کرد: چنین بحثی نبوده و اینگونه نیست که سازمان همکاری های لازم را با ما انجام نداده باشد.

    این نماینده خانه ملت پیرامون در دستور کار بودن بررسی روند معاملات سهام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه جهت شناسایی زمینه های فساد احتمالی در فرآیند معاملات سهام تأکید کرد: در خصوص بررسی روند معاملات سهام و نیز کدهای معاملاتی خاص انجام یکسری پیگیری ها، اقدامات و کارهای تحقیقاتی لازم به نظر می رسد تا به علت واقعی هر اتفاقی دست یابیم و اصل موضوع و علل آن برای اعضای کمیته به وضوح محرز شود.

    وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس برای بررسی چالش های موجود در بازار سرمایه و اقدام جهت رفع موانع کنونی جهت بهبود وضعیت بورس و ممانعت از زیان بیشتر سهامداران گفت: بخشی از شرایط امروز بورس متأثر از مباحث کلان و فضای کنونی اقتصاد کشور است و بخشی نیز ناشی از عملکرد و وضعیت کلی شرکت ها می باشد و نمی توان گفت که این شرایط تحت تأثیر عملکرد مدیران است؛ بلکه این اوضاع ارتباطی به مدیریت بازار و سازمان بورس ندارد.

    پور مختار تأکید کرد: در حال حاضر آمارهای اقتصادی و شرایط کلی کشور با واقعیت های بورس همخوانی ندارد و اعضای کمیسیون اصل 90 برای رسیدن به نتیجه و یافتن راه های موجود در حل بحران بورس تمام تلاش خود را دارند که پس از انجام بررسی های لازم گزارش های نهایی اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها