عصر خودرو

با حضور معاون اول رییس جمهور؛

بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد

عصر بازار- صبح امروز نوزدهم بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حمید چیت چیان وزیر نیرو و غلامرضا سلیمانی، میر عامل گروه غدیر بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد.

بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، غلام رضا سلیمانی در مراسم افتتاح این پروژه گفت:  این نیروگاه هزار وات مجوز تولید برق دارد و در راه¬اندازی این پروژه تاکنون 230 میلیون یورو از صندوق توسعه کمک گرفته شده است. همچنین در این پروژه شرکت مپنا شریک و مجری طرح است. 65 درصد سهم غدیر و 35 درصد سهم شرکت مپنا است.

    وی با اشاره به اینکه همکاری بسیار مناسبی میان شرکت مپنا و غدیر وجود دارد، افزود: پروژه های قشم، لامرد، دزفول و بندرعباس در حال اجرا است و در این راه هم فاینانس خارجی و هم صندوق توسعه استفاده شده و در اجرای این پروژه ها شرکت مپنا در اولویت است.

    سلیمانی با بیان اینکه شرکت غدیر در نظر دارد 15 درصد نیروگاه های ایران را تامین کند، ادامه داد این میزان عدد بسیار بزرگی است و برای رسیدن به آن باید سرمایه¬گذاری های زیادی انجام شود. شرکت غدیر تاکنون 2.5 میلیارد یورو در بخش نیروگاهی سرمایه گذاری کرده، این در حالی است که رقم کل سرمایه گذاری های شرکت غدیر 13 میلیارد یورو است.

    مدیر عامل شرکت غدیر اضافه کرد: انتظار داریم قیمت برق اصلاح و مطالبات وصول شود، به این دلیل که وقتی سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری می کند انتظار بازگشت سرمایه دارد. تاکنون در بخش نیروگاهی هزار و سیصد میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

    سلیمانی از افتتاح نیروگاه خورشیدی این شرکت در آینده¬ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در حال تکمیل نیروگاه خورشید 10 مگاواتی هستیم. در صورتیکه این پروژه به نتیجه برسد بزرگترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی کشور خواهد شد.

    برچسب ها