عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

طرح های توسعه پتروشیمی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن اجرا می شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد پتروشیمی در ماهشهر گفت: طرح های توسعه ای پتروشیمی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در این شهرستان به اجرا در می آید.

طرح های توسعه پتروشیمی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح طرح های پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از مزیت های نسبی برخوردار است و به خاطر ارزش افزوده ای که دارد همیشه در برنامه های سیاست گذاران و برنامه کلان کشور قرار داشته است.
    وی گفت: امروز با افتتاح فاز دوم پتروشیمی کارون تعداد مجتمع های پتروشیمی که در منطقه در حال تولید هستند به 20 واحد رسید و ظرفیت اسمی این شرکت ها به 26.3 میلیون تن رسید.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح های آینده صنعت پتروشیمی افزود: بعضی از این طرح ها در حال اجرا هستند و برخی از آنها قرار است آغاز به کار کنند.
    وی ظرفیت طرح هایی که در آینده آغاز می شوند را 1.5 میلیون تن عنوان کرد و افزود: 1.3میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد این طرح ها انجام می شود.
    شاهدایی اضافه کرد: علاوه بر 30 هزار شغل فعلی، با ایجاد این طرح ها 2هزار و 500 شغل به طور مستقیم و 4هزار و 700 شغل غیر مستقیم بوجود می آید.
    وی همچنین گفت: طرح پتروشیمی کارون یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که در جهت تکمیل زنجیره ارزش اجرا شده است و همه مواد اولیه این طرح از مجتمع های اطراف تامین می شود که در فاز یک محصولTDI و در فاز دوم محصول MDI تولید می شود.
    شاهدایی ظرفیت این واحد را 110 هزار تن عنوان کرد و گفت: 40 هزارتن از محصول از نوع MDI است.
    معاون وزیر نفت محصولات پتروشیمی را دارای ارزش افزوده بالا دانست و افزود: خوشبختانه امروزه مواد اولیه ای که در کل واحدها تولید می شود قیمت آن بین 2هزار و 600 تا سه هزار دلار است.
    وی در ادامه با اشاره به طرح مجتمع پتروشیمی تخت جمشید اظهار کرد: 2 سال پیش این طرح به مرحله بهره برداری رسید ولی مقامات عالیرتبه برای افتتاح رسمی حضور نداشتند.
    شاهدایی افزود: این طرح فعال محصول PBR و SBR تولید می کند که ماده اولیه انواع لاستیک ها است.
    وی با اشاره به اجرای طرح توسعه PBR اظهار کرد: شرکت ملی صنعت پتروشیمی در راستای توسعه صنعت برنامه ریزی کرده که اجرای فاز 2 این مجتمع را اجرا کند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: مشاور در حال بررسی است تا در مساحتی نزدیک به سه هزار هکتار بتوانیم طرح توسعه را در آینده اجرا کنیم.
    وی همچنین گفت: در حوزه صنایع پایین دستی حدود 70 طرح با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال مطالعه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
    بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهوری و چهار وزیر نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی به استان خوزستان سفر کرده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو