عصر خودرو

با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان رقم می‌خورد؛

افزایش ۹۸۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد: با بهره برداری از این دو نیروگاه بخش گاز نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان ۹۸۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده می‌شود.

افزایش ۹۸۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن طرزطلب ضمن بیان این خبر افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته بخش بخار نیروگاه های ماهشهر و بهبهان در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد و راندمان این نیروگاه ها را تا بیش از 50 درصد افزایش خواهد داد.

    وی تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در قالب چهار واحدگازی از مجموعه طرح 6000 مگاوات نیروگاه گازی(فاز دوم) و نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و مپنا در قالب طرحهای BOO در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه در استان خوزستان احداث شده اند.

    طرزطلب افزود: عملیات تولید تجهیزات، نصب و راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان و ماهشهر در راستای استفاده از  توانمندیهای  مهندسی و تولید داخل توسط مپنا صورت گرفته و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.

    مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: جهت انتقال برق تولیدی این نیروگاه ها به مدار برق کشور، دو پست 230 و 400 کیلوولت به ترتیب در نیروگاه های سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان احداث شده اند که برق تولیدی از این دو نیروگاه را به شبکه منتقل میکنند.

    وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در 15کیلومتری شهر ماهشهر و در حاشیه شرقی جاده قدیم جراحی و در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار و نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در کیلومتر 20 جاده بهبهان – رامهرمز  استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 290 میلیون یورو توسط بخش خصوصی احداث شده است.

    برچسب ها