عصر خودرو

دومین مرد ثروتمند چین در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا؛

توقف تجارت آزاد توسط ترامپ سرآغازی بر جنگ تجاری می‌شود

عصر بازار- «جک‌ ما» دومین فرد ثروتمند چین در حاشیه سفر خود به استرالیا اعلام کرد هر گونه عقب‌نشینی از روند جهانی شدن مشکل‌زا بوده و توقف تجارت بین کشورها سرآغازی برای جنگ تجاری خواهد شد.

توقف تجارت آزاد توسط ترامپ سرآغازی بر جنگ تجاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، جک‌ ما بنیان‌گذار موسسه تجارت الکترونیک علی‌بابا در چین و دومین فرد ثروتمند این کشور طی سفر خود به استرالیا اعلام کرد عقب‌نشینی از روند جهانی شدن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

    وی تأکید کرد: همه نگران بروز جنگ تجاری هستند و در صورتی که تجارت متوقف شود جنگ تجاری آغاز خواهد شد.

    وی که برای تأسیس دفتر مرکزی علی‌بابا در استرالیا و نیوزیلند به این منطقه سفر کرده است، تأکید کرد: نگرانی مشکلی را حل نمی‌کند. تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که با انجام تجارت ثابت کنید که این اقدام به مردم کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

    «ما» گفت: یک اقتصاد جهانی تنها شامل مبادلات پولی و کالایی نمی‌شود.وی تأکید کرد: ما باید تجارتی شفاف، فراگیر و عادلانه داشته باشیم.

    این میلیاردر چینی گفت: تجارت شامل تجارت ارزش‌ها و تجارت فرهنگ‌ها می‌شود.

    وی ادامه داد: حس مسئولیت شخصی من باعث شد تا طی ماه گذشته ده‌ها هزار کیلومتر سفر کرده و به گسترش دادوستد در جهان کمک کنم.

    رئیس جمهور جدید آمریکا از زمانی که قدرت را در این کشور در دست گرفته است اقداماتی را با هدف محدود کردن تجارت با چین اتخاذ کرده است.

    در آخرین اقدام قرار است تعرفه گمرکی واردات فولاد از چین به آمریکا از 63 درصد به 190 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها