عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد؛

اختصاص اعتبارات نقدی و اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر

عصر بازار- وزیر نیرو از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی و ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال نقدی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر خبر داد.

اختصاص اعتبارات نقدی و اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «حمید چیت چیان» امروز (دوشنبه) درپایان مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های لواسان و میگون در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نیرو از سال های گذشته تدابیری را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر اتخاذ کرده است ، اما تاکنون با محدودیت های اعتباری مواجه بودیم.

    این عضو هیات دولت با بیان اینکه تصفیه خانه پردیس در روزهای آینده به بهره برداری می رسد، افزود: طرح های مسکن مهر در این شهر در سال های گذشته توسعه زیادی داشته است.
    چیت چیان با اشاره به افتتاح پروژه های تصفیه خانه ها در روز جاری افزود: 30 درصد آب شرب مورد نیاز جمعیت تهران از رودخانه جاجرود و سد لتیان تامین می شود اما یکی از موضوعات مهم کیفیت و سلامت آب است.
    به گفته وزیر نیرو، از آنجا که رودخانه جاجرود سرشاخه های مختلفی دارد و جمعیت به نسبت زیادی در حاشیه آن زندگی می کنند، در صورت جمع آوری نشدن فاضلاب، آلودگی ها وارد آب های سطحی و زیرزمینی شده و کیفیت آب تقلیل می یابد.
    چیت چیان افزود: با تلاش دست اندرکاران و مسئولان شرکت آبفای استان تهران تصفیه خانه های لواسان و میگون به بهره برداری رسید و با توجه به افتتاح تصفیه خانه اوشان فشم در سال های گذشته، ارتقای قابل توجهی در کیفیت آب شرب تهران ایجاد خواهد شد.
    وزیر نیرو پاکیزه نگاه داشتن آب رودخانه ها و پرهیز از آلودگی محیط زیست را وظیفه شرعی و ملی دانست و تاکید کرد: مردم باید از آلوده کردن محیط پرهیز کنند.
    به گفته چیت چیان، در اغلب شهرهای کشور با اجرای طرح ها و پروژه های تصفیه خانه آب، ارتقای کیفی آب ها و بهبود وضعیت سلامت مردم در دستور کار است.
    بر اساس این گزارش، تصفیه خانه فاضلاب شهر میگون به ظرفیت750 مترمکعب در شبانه ‌روز در دو فاز برای جمعیت هشت هزار نفری پیش بینی شده است.
    اکنون با جمعیت چهار هزار نفری میگون، فاز نخست این تصفیه خانه پاسخگوی نیازها خواهد بود و فاز دوم آن پس از اسکان جمعیتی لازم به بهره‌ برداری خواهد رسید.
    فناوری به کار رفته در این تصفیه‌خانه، لجن فعال SRB و سامانه گندزدایی آن از طریق کلرزنی است.
    اجرای سیستم های لجن فعال در ایران قدمتی 50 ساله دارد و از نخستین روش های پالایش زیستی مدرن در ایران بشمار می آید.
    هم اکنون ٧۰۰ اشتراک به شبکه جمع‌آوری این تصفیه‌خانه وصل شده است.
    ورودی فعلی تصفیه‌خانه 500 مترمکعب در شبانه‌روز است و خروجی آن وارد حوضه سد لتیان می‌شود.
    این طرح که با اعتبار 35 میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده ،در زمینی به مساحت نزدیک به ٣۰ هزار مترمربع احداث شده است.
    مطالعات طرح راه‌اندازی تصفیه‌خانه میگون در سال ١٣٨٢ آغاز شده است.
    تصفیه‌خانه فاضلاب لواسان با ظرفیت ١٢ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در زمینی به مساحت نزدیک به چهار هکتار واقع شده است.
    فاضلاب شهری لواسان از طریق لوله‌هایی به قطرهای 500 و ٧۰۰ میلیمتر به صورت ثقلی به تصفیه‌خانه لواسان منتقل و فاضلاب تصفیه‌ شده لواسان از محل تصفیه ‌با ١١۰ متر ارتفاع پمپاژ به ایستگاه پمپاژ «زردبند» برای آبیاری جنگل‌ها و مراتع گردنه «قوچک» منتقل می‌شود.
    فناوری این تصفیه‌ خانه از نوع لجن فعال - هوادهی ممتد و هزینه اجرای آن از محل اعتبارات عمرانی تامین شده است.

    برچسب ها