عصر خودرو

مدیرعامل بیمه ایران تشریح کرد:

به دنبال تاسیس بانک برای بیمه ایران هستیم

عصر بازار- مدیرعامل بیمه ایران گفت: بانک‌ها در سراسر دنیا از دل بیمه بیرون می‌آیند در حالی که بیمه ایران پیش از انقلاب بانک داشت اما در حال حاضر با محدودیت‌های قانونی روبرو هستیم.

به دنبال تاسیس بانک برای بیمه ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به جزئیات پرداخت بیمه ایران به بیمه‌گذاران ساختمان پلاسکو اظهار داشت: از همان دقایق ابتدایی ریزش ساختمان پلاسکو، ارزیابی اولیه از سوی بیمه ایران صورت گرفت و میزان پرداخت خسارت‌ها مشخص شد و تمام بیمه‌گذاران نیز تشکیل پرونده دادند.

    وی افزود: مبلغی حدود 33 میلیارد و 500 میلیون تومان تعهد ما بود که 555 برابر حق بیمه دریافتی ما محسوب می‌شد. در این میان 72 پرونده پرداخت شد و مابقی نیز در انتظار بررسی خسارت‌ها است.

    پورکیانی خاطرنشان کرد: هم اکنون اجازه بازرسی از پشت ساختمان وجود ندارد و امکان برآورد خسارت‌ها نیست اما در صورتی که مراجع قضایی این اجازه را صادر کنند ظرف سه روز ارزیابی‌ها انجام می‌شود. شاید اگر همه واحدها بیمه‌نامه داشتند تعداد کمی از آتش نشانان شهید می‌شدند چرا که علی‌رغم ممانعت آتش نشان‌ها بسیاری از افراد سعی داشتند سراسیمه بخشی از اموال و دارایی‌های خود را از محوطه بیرون آورند.

    مدیرعامل بیمه ایران گفت: هر چند بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست اما با طرح جامع بیمه اصناف این کار در دست اجرا قرار گرفته است.

    وی در خصوص  توانگری شرکت‌های بیمه خاطرنشان کرد: در سال 94 حدود 900 میلیارد تومان به حساب‌ها بابت خسارات معوق پرداخت شد و سازمان حسابرسی توانگری 83 درصدی ما را تایید کرد اما کاهش توانگری مالی به مفهوم عدم توانایی پرداخت مالی نیست.

    پورکیانی گفت: ما برنامه‌ای برای افزایش توانگری مالی تدارک دیده‌ایم که مهم‌ترین آن افزایش سرمایه به 10 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن نقدی و بخشی از فروش شرکت‌های بیمه دولتی است.

    وی گفت: وزیر اقتصاد قول‌های مساعدی در خصوص افزایش سرمایه تا پایان سال به ما داده است.

    پورکیانی تصریح کرد: هم اکنون هیچ یک از شرکت‌های بیمه بیمارستان ندارند و نمی‌توانند نرخ واقعی را تعیین کنند و ابزار تنظیم بازار در این میان وجود ندارد.

    وی گفت: نرخ‌شکنی برخی از شرکت‌های بیمه مشهود است اما ما به دلیل وضعیت مالی تخفیف کمتری داشته‌ایم و نرخ شکنی به ندرت انجام شده است.

    وی با اشاره به دستیابی به اهداف برنامه ششم گفت: دستیابی صنعت بیمه به اهداف برنامه ششم غیر عملیاتی است و اگر بخواهیم ضریب نفوذ هفت درصدی در بیمه داشته باشیم باید صنعت بیمه سالانه 50 درصد رشد داشته باشد.

    مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: بانک‌ها در سراسر دنیا از دل بیمه بیرون می‌آیند در حالی که بیمه ایران پیش از انقلاب بانک داشت اما در حال حاضر با محدودیت‌های قانونی روبرو هستیم. در صدد احیای بانک خود هستیم و در حال حاضر با یکی از بانک‌هایی که وضعیت بهتری دارند مذاکره کرده ایم تا بخشی از سهام آن را خریداری کنیم.

    وی گفت: حادثه آتش سوزی پلاسکو عمدی نبوده اما اگر بررسی‌ها نشان دهد که این آتش سوزی به عمد انجام شده بیمه‌گذار مکلف به پرداخت خسارت است مگر اینکه عمد بیمه‌ مکلف به پرداخت خسارت است مگر آنکه عمد بیمه‌گذار در کار باشد.

    وی گفت: بیمه ایران مذاکره‌ای با بیمه‌گران خارجی نداشته و در بحث بیمه خودرو بیشترین سود به جیب خودروسازان سرازیر می‌شود.

    برچسب ها