عصر خودرو

شریف حسینی:

بررسی نرخ گذاری خوراک پتروشیمی ها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس

عصر بازار: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه چشم‌انداز صنعت پتروشیمی در پساتحریم بسیار روشن است و با برداشتن تحریم‌ها می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد، گفت:موضوع خوراک پتروشیمی در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن است.

بررسی نرخ گذاری خوراک پتروشیمی ها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، سیدشریف حسینی درخصوص وضعیت پتروشیمی و تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، گفت: پس از آنکه کمیسیون صنایع و معادن و مجلس در مورد قیمت گذاری خوراک واحد‌های پتروشیمی در تصمیم گیری شد، این تصمیم منجر به  اتفاقات سال 92 در بورس و ضرر بسیاری از مردم که در این صنعت سرمایه گذاری کرده بودند، شد.

    نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل سود بالا،جذب سرمایه گذاری در پتروشیمی ناگهان زیاد شده، اظهارداشت: هر تصمیمی که گرفته می شود، باید اثرات آن را هم بررسی کنیم.

    وی درمورد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تاخیر در اجرای آن، بیان کرد: اگر دولت و وزارت نفت در این زمینه به جمع بندی کلی رسیده و دلیل اینکه نرخ را اعلام نمی‌کنند، این است که اثرات سوء آن در بخش اقتصادی با توجه به شرایط حال است، زیرا شرایط کشور نسبت به گذشته متفاوت شده وبا موضوع مذاکرات هسته ای و وضعیت پساتحریم معلوم نیست چه اتفاقی در اقتصاد ایران خواهد افتاد و باید قیمت گذاری را بر این اساس انجام دهند.

    موضوع خوراک پتروشیمی در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن است

    حسینی با بیان اینکه موضوع خوراک پتروشیمی دردستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس است،گفت: طبیعتا یکی از موضوعات بسیار مهمی که وجود دارد،بحث سهم کشور در بازارهای جهانی است که باید به آن دقت کنیم،زیرا اگر سهم بازار را از دست دهیم، احیای دوباره آن به زمان زیادی نیاز دارد.

    این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه عربستان و کویت شرایط ایران را ندارند، تاکید کرد: اگر کشوری شرایط ما را داشت،مطمئن باشد در دوسال اول تحریم ‌ها زانو می زد،اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل درایت داخلی،شرایطی ایجاد کرده است که با تحریم‌ها، استعدادهای جدید شکوفا شود.

    وی افزود:این استقامت و درایت باعث شد،مذاکره کننده را به پای میز مذاکره بکشاند،ما این موضوع را هم نمی‌گوییم و این را وزیرامورخارجه آمریکا در سنا می گوید. جان کری گفته بود هر کاری انجام دادیم، نتیجه نداد و باید به مذاکره می‌رسیدیم.

    عضوهیات رئیسه مجلس تصریح کرد: معتقدیم شاید سهم بازار دچار نوسان شود،اما باید شرایط را بسنجیم و نباید دقت را فدای سرعت کنیم؛هرچند سهم ما در بازار دچار چالش شود.

     

    اهداف چشم‌انداز با این وضعیت محقق نمی‌شود

    حسینی درمورد این سوال که آیا با این وضعیت به هدف سند چشم انداز دربخش پتروشیمی خواهیم رسید یا نه، پاسخ داد: واقعیت این است با توجه به وضعیت موجود،مطمئنا نه تنها در پتروشیمی بلکه در زمینه‌های مختلف به هدف‌های خود نمی‌رسیم.

    وی اضافه کرد: هدف گذاری‌های ما ایده‌آل است، ولی به آنچه دست می‌یابیم، باید قابل قبول باشد و در این زمینه ضعف داریم، اما مطمئنا جبران خواهد شد.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:درفضای پس از تحریم و بعد ازاینکه مذاکرات به نتیجه رسید، با انگیزه‌ای که در مردم وجود دارد و با تدبیری که دولت خواهد داشت، سرعت پیشرفت در خیلی از بخش‌ها افزایش یافته و عقب افتادگی از برنامه، جبران خواهد شد.

    براساس واقعیت‌ها برنامه ریزی شود

    حسینی درمورد حضور شرکت‌های خارجی درصنعت پتروشیمی ایران و مذاکرات انجام شده دراین زمینه، اظهارداشت: اکنون این مذاکراتی که با خارجی‌ها درحال انجام است،در واقع پیش زمینه مذاکرات آینده است.

    وی ادامه داد: اگر بخواهیم ازهم اکنون روی این پیش زمینه‌،برنامه ریزی کنیم، اقدام اشتباهی خواهیم کرد و این پیش زمینه‌ها بستگی به مذاکرات دارد و مذاکرات کنونی به نوعی آماده‌سازی است و نمی‌توان براساس آماده‌سازی برنامه ریزی انجام داد و براساس آن برنامه ریزی نمی‌کنیم؛ باید براساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی شود و واقعیت اجرای برجام در کشور اتفاق خواهد افتاد.

    پتروشیمی صنعت‌ خاص کشور است

    حسینی درمورد تصویر آینده پتروشیمی ایران با توجه پساتحریم، بیان کرد: پتروشیمی یکی از صنعت‌های خاص کشور است که دربدترین شرایط جزو صنعت‌های خوب ما بوده  و یکی از شاخص‌های جمهوری اسلامی ایران صنعت پترشیمی است.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با حل مسئله هسته‌ای و پساتحریم و با برداشته شدن تحریم‌ها بخصوص بخش بانکی و اقتصادی،صنعت پترشیمی کشور با توجه به ظرفیتی که دارد،می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو