عصر خودرو

نظرسنجی‌های پایگاه اینترنتی کیتکو نشان می‌دهد;

امید دوقلو به قدرت‌نمایی طلا

عصر بازار- سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان حرفه‌ای انتظار ادامه رشد ارزش فلز زرد را دارند. رشد حدودا ۵ درصدی بهای اونس طلا در ماه ژانویه و اوج‌گیری این کالای گرانبها تا یک قدمی قیمت ۱۲۲۰ دلار در سومین روز فوریه، امید به ادامه رشد قیمت را در اولین هفته کامل ماه دوم میلادی تشدید کرده است. اونس طلا روز جمعه روی قیمت ۱۲۱۹ دلار ایستاد که بالاترین بهای این سرمایه امن در حدود ۵/ ۲ ماه گذشته بود.

امید دوقلو به قدرت‌نمایی طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران،‌ 18 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 72 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 3 نفر معادل 17 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته جدید کاری پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 11 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو هم که بازتاب‌دهنده نگاه سرمایه‌گذاران خرد است، 2234 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 1430 نفر معادل 64 درصد، افزایش و 607 نفر معادل 27 درصد، کاهش قیمت‌ها را در اولین هفته کامل فوریه که از امروز آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. 197 نفر معادل 9 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند.

    فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در «پرایس فیوچرز گروپ» می‌گوید: «معتقدم که این هفته شاهد ادامه جهش هفته گذشته خواهیم بود. با بهبود قیمت کالاها و رشد تورم، وضع طلا بد نیست.» کوین گرادی، رئیس «فینیکس فیوچرزاند آپشنز» هم با اشاره به احتمال بازگشت افزایشی‌هایی که قبلا بازار را ترک کرده بودند، از رشد قیمت‌ها می‌گوید. به گفته او حالا که فعلا خبری از نشست‌های بانک مرکزی آمریکا نیست، دست آنها بازتر خواهد بود. گرادی همچنین انتظار عقب‌نشینی اصلاحی روند دلار را به‌دلیل علاقه ترامپ به دلار ارزان‌تر دارد. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در «لاساله فیوچرز گروپ» انتظار ادامه شتاب افزایشی فعلی را تا زمانی که قیمت بالاتر از میانگین 20 روزه باشد، دارد. آدام باتن، کارشناس «فارکس لایو» هم می‌گوید: «بازار می‌فهمد که ترامپ در حال کنار گذاشتن سیاست دلار قوی است. اگر این اتفاق بیفتد، طلا می‌تواند امسال به راحتی 20 درصد رشد کند.»

    اما همه کارشناسان افزایشی نیستند. رالف پرستون، مدیر «هریتیج وست فایننشال» انتظار کاهش قیمت‌ها را دارد. او گفته بود که اگر اونس هفته گذشته را با قیمتی کمتر از 1221 دلار تمام کند، این هفته افت خواهد کرد. از آن سو، کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» هم خنثی است: «روند 6 هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار جهت‌گیری مشخصی ندارد. با این همه عبور اونس از مرز 1225 دلار می‌تواند باعث آزمودن مرز مقاومتی 1240 دلار شود.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو