عصر خودرو

جنگ تجاری پکن و واشنگتن شدت گرفت؛

انتقاد شدید چین از آمریکا در پی افزایش تعرفه واردات فولاد

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا قرار است تعرفه واردات محصولات فولاد چینی را تا ۱۹۰ درصد افزایش دهد که این موضوع، موجب انتقاد شدید از سوی مقامات چینی شده است.

انتقاد شدید چین از آمریکا در پی افزایش تعرفه واردات فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزارت بازرگانی آمریکا برنامه افزایش تعرفه بر روی محصولات فولاد چین را اعلام کرد. بر این اساس قرار است تعرفه واردات فولاد چین از 63 درصد به 190 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به طور قطع، منجر به طرح ضد دامپینگ فروش فولاد چینی در ایالات متحده می شود. 

    همچنین، تداوم وضع مالیات سنگین از سوی آمریکا بر روی صادرات محصولات فولاد چین، مقامات چینی را ناامید کرده و آنها این شیوه را یک روش نامنصفانه می پندارند. 

    این در حالی است که مقامات چینی بار دیگر آمریکا را با اجرایی کردن این تصمیم، متهم به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی کرده اند.

    البته این اقدام دومین ضربه مهلک به واردکنندگان فولاد چینی در چند ماه اخیر است. پیش از این هم، کمیسیون اروپا در ماه گذشته میلادی مالیات های ضد دامپینگ را بر روی یکسری از محصولات فولادی چینی وضع کرده بود. 

    بر همین اساس، قرار است کمیسیون اروپا مالیات واردات محصولات فولاد چینی را از 30.7 به 64.9 درصد افزایش دهد.

    همچنین اتخاذ سیاست هایی مبنی بر حمایت از صنایع آمریکا، یکی از وعده های مبارزات انتخاباتی  «دونالد ترامپ» بوده که اکنون در حال اجرایی شدن است. 

    به گفته تحلیلگران اقتصادی، پکن و واشنگتن تحت هیچ شرایطی علاقمند به پایان دادن جنگ تجاری نیستند و انتظار می رود که آمریکا تعرفه کالاهای وارداتی چین را 5 درصد افزایش دهد.

    برچسب ها