عصر خودرو

افزایش بی سابقه صادرات نفت آمریکا به آسیا

عصر بازار- افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تولید اوپک موجب شده تا شرکت های بزرگ نفتی و تجارتخانه های جهان خود را برای صدور میزان بی سابقه ای از نفت خام آمریکا به بازار آسیا در طی هفته های آینده آماده کنند.

افزایش بی سابقه صادرات نفت آمریکا به آسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تولید اوپک موجب شده تا شرکت های بزرگ نفتی و تجارتخانه های جهان خود را برای صدور میزان بی سابقه ای از نفت خام آمریکا به بازار آسیا در طی هفته های آینده آماده کنند.

    تجار برآورد کرده اند که در ماه فوریه، روزانه حدود 700 تا 900 هزار بشکه نفت خام آمریکا به بازارهای جهانی و عمدتا بازار آسیا صادر خواهد شد.

    بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این رقم بیشترین میزان صادرات ماهیانه نفت آمریکاست و به کاهش میزان ذخایر نفت خام این کشور کمک خواهد کرد.

    به گفته تجار، با توجه به اینکه پالایشگاه های آسیایی آمادگی چندانی برای پالایش این میزان نفت ندارند، صادرات این میزان نفت به آسیا می تواند موجب بروز مازاد عرضه در این بازار شده و احتمالا کاهش قیمت نفت های منطقه ای را به دنبال داشته باشد.

    به گفته 4 منبع تجاری و آمارهای کشتیرانی رویترز، محموله های نفت خام آمریکا که شامل نفت سبک و سنگین خواهد بود، به کشورهای چین، ژاپن و سنگاپور ارسال خواهد شد. برخی از این محموله ها نیز به اروپا و آمریکای لاتین ارسال خواهد شد.

    یک مقام یک پالایشگاه ژاپنی که نخواست نامش فاش شود گفت: «به دلیل کاهش تولید اوپک اکنون زمان خوبی برای خرید نفت آمریکاست، اما ظرفیت خرید تک محموله های نفتی ما محدود است بنابراین ما باید همه محموله ها را مقایسه کنیم.»

    به گفته منابع آگاه، شرکت مرکوریا، نفتکش فرانت بالدر را برای ارسال نفت از خلیج آمریکا به کینگدائوی چین رزرو کرده است.

    به گفته منابع آگاه، شرکت بی پی نیز هفته آینده نفتکش کاپ گویلامه را از خلیج آمریکا به سنگاپور ارسال خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا جزئیات ارسال این محموله تغییر خواهد کرد یا نه.

    شرکت شل نیز نفتکش گنر 8 دافنه را برای ارسال نفت از آمریکا به سنگاپور رزرو کرده است.

    برچسب ها