عصر خودرو

مدیرعامل جنرال الکتریک مطرح کرد؛

تبعات تصمیم ترامپ در صنایع آمریکا

عصر بازار- مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک آمریکا اعلام کرد: ما نیاز داریم تا روابط خوبی با کارمندان و مشتریان خود داشته باشیم و ساخت دیوار و ایجاد محدودیت ورود اتباع خارجی ایده‌های خوبی نیستند.

تبعات تصمیم ترامپ در صنایع آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جفری ایملت مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک آمریکا اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود 62 درصد از کل کارکنان جنرال الکتریک اتباع خارجی هستند و یا در خارج از آمریکا برای جنرال الکتریک کار می‌کنند، موافق ایجاد موانع سفر برای 7 کشور نیستیم.

    او گفت: ما افراد زیادی خارج از آمریکا داریم که در حال همکاری با جنرال الکتریک هستند و نسبت به اقدامات انجام شده بسیار نگران هستند.

    وی تاکید کرد: ما می‌فهمیم که امنیت بسیار مهم است اما در عین حال نیاز داریم تا با افرادی که در در حال همکاری با ما هستند نیز کار کنیم و آنها باید مسافرت‌های زیادی به داخل و خارج از آمریکا داشته باشند.

    ایملت گفت: ما می‌فهمیم که شرایط امنیتی مهم است اما با این اقدام ترامپ مخالفیم. برای ما همه اقدامات ترامپ بد نبوده چرا که طی روزهای گذشته ترامپ دستور داده است تا چند قانون دست و پا گیر در تجارت آمریکا لغو شود و این برای ما مطلوب است.

    وی ادامه داد: ترامپ در حال اجرای سیاست‌هایی است که از نظر ما برای تجارت در آمریکا خوب خواهد بود. ما یک صادرکننده عمده و واردکننده کوچک هستیم و به نظر من سیاست‌های ترامپ علیه شرکت‌هایی است که واردات زیاد و صادرات کمی دارند.

    ایملت تاکید کرد: من می‌توانم اعلام کنم که روابط ما با مشتریان‌مان بسیار مهم است و این مشتریان افرادی هستند که در عراق و عربستان حضور دارند و می‌توانند به ما در ایجاد ارتباط با مشتریان محلی خود کمک کنند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا ساختن دیوار بین آمریکا و مکزیک و یا اعمال محدودیت برای ورود به آمریکا می‌تواند به افزایش تولید در این کشور کمک کند، گفت: به نظر من از نظر فلسفی ما معتقد به تجارت هستیم.  ما به جریان آزاد کالا بین کشورها معتقدیم و به همین دلیل به نظر من اجرای سیاست‌هایی نظیر ساخت دیوار مناسب نیست.

    وی در پاسخ به سوال دیگر درباره روابط چین و آمریکا و احتمال بروز هرگونه مشکل در آنها اعلام کرد: ما نسبت به این قضیه نگران هستیم و این مساله برای ما اهمیت زیادی دارد.

    ایملت ادامه داد : نه تنها برای جنرال الکتریک بلکه برای اقتصاد آمریکا و جهان نیز روابط مناسب اقتصادی و سیاسی چین و آمریکا بسیار مهم است چرا که این دو کشور،  دو قدرت برتر اقتصادی جهان بوده و روابط انها برای همه جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اقدامات مدنظر ترامپ در رابطه با اصلاح قوانین مالیاتی در این کشور گفت: در صورتی که ترامپ نتواند در این زمینه همکاری مناسبی را با کنگره و دیگر ارکان نظام آمریکا داشته باشد این مساله بسیار نامطلوب خواهد بود. حقیقت این است که قوانین ایجاد شده به مرحله انفجار رسیده‌اند؛ اگرچه ما به قوانین نیاز داریم اما آنها بسیار زیاد شده‌اند.

    برچسب ها