عصر خودرو

تعادل نسبی در بازار

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تعادل شکننده‌ای در بازار بود به گونه‌ای که در نهایت شاخص کل با رشد ۳۲واحدی همراه شد.

تعادل نسبی در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران پس از افت روز شنبه شاهد افزایش سطح نقدینگی در بازار بودند که همین امر نیز به تعادل بازار کمک کرد تا در نهایت شاخص به مدد جابه‌جا‌یی برخی از بلوک‌های معاملاتی به رشد 32واحدی برسد.

    شاخص دیروز در نهایت به 61هزار و 563 واحد رسید. دیروز ارزش معاملات بورس به 112میلیارد تومان رسید که تقریبا 6/ 1 برابر ارزش معاملات روز شنبه بود. همین امر نیز احتمال تزریق نقدینگی به بازار را تقویت کرده است.

    در بازار دیروز در تحولات مهم دو شرکت کوچک فرابورسی شیر پاستوریزه پگاه فارس و صنایع نسوز توکا برای عرضه اولیه 10 درصد سهام طی دو هفته جاری آماده شدند.

    در گروه پتروشیمی دیروز سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 5/ 1 هزار میلیارد تومانی هلدینگ پارسان را صادر کرد تا این شرکت از محل مطالبات و آورده سهامداران 5/ 4 هزار میلیارد تومانی شود.

    در گروه لاستیک نیز ایران تایر مجددا زمین شش هکتاری خود را به مزایده گذاشته است. در گروه غذایی دیروز نمادهای این گروه همچنان صدر‌نشین بازار بودند.

    در گروه قندی دیروز قند ثابت‌ خراسان‌ اولین درآمد هر سهم سال مالی آینده را با کاهش زیان پیش بینی کرد. این شرکت برای سال مالی منتهی به تیرماه سال آینده با افزایش بهای شکر قابل فروش 73ریال زیان به ازای هر سهم اعلام کرده است. شرکت فروش سال آینده را 53میلیارد تومان و سود ناخالص را 3/ 1 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است. سال گذشته فروش 38 میلیارد تومان و زیان ناخالص 7 میلیارد تومان بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها