عصر خودرو

در نشست خبری بانک توسعه صادرات ایران مطرح شد:

تامین مالی ۳۴۰ میلیون دلار از پروژه پتروشیمی سواحل مکران

اعطای بیش از ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط

عصر بازار- مدیر عامل بانک توسعه صادرات از تامین مالی پروژ پتروشیمی سواحل مکران به میزان ۳۴۰ میلیون دلار خبر داد.

تامین مالی ۳۴۰ میلیون دلار از پروژه پتروشیمی سواحل مکران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نق از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت :18 میلیارد دلار برای پروژه پتروشیمی سواحل مکران تعریف شده که بانک توسعه صادرات ایران 340 میلیون دلار آن را تامین مالی کرده، این پروژه شروع شده، محموله های آن وارد کشور شده است.

    وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات نقشی مهمی در راستای سیاست‌های توسعه کل کشور و رسالت اصلی کمک به گسترش صادرات غیرنفتی برعهده دارد افزود: در برنامه پنجم توسعه به مبحث توسعه صادرات غیرنفتی و رشد آن اشاره شده، یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی موضوع صادرات کشور است، یعنی به نحوی که تولید ملی ما رقابت پذیر و صادرات محور باشد.

    صالح‌آبادی در خصوص مهمترین رئوس عملکرد بانک توسعه صادرات در سال 95 بیان داشت: خوشبختانه چند روز قبل اولین محموله تجهیزات ساخت فاز یک چابهار در حضور معاون اول رئیس جمهور وارد کشور شده اما در حال حاضر عملیات ساخت این بندر شروع شده، این بندریکی از بنادر بسیار مهم در شرق کشور است که کریدور شمال به جنوب را ایجاد می کند ،هندی ها به شدت علاقه مند سرمایه گذاری در این زمینه هستند و بخشی از تأمین مالی این پروژه را برعهده گرفتند.

    وی با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ششم توسعه سواحل مکران بوده است، افزود: این بندرزمینه خوبی را برای گسترش صادرات ایجاد خواهد کرد.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در 10 ماهه امسال 3هزار و 884 میلیارد ریال برای 198 بنگاه کوچک و متوسط صادرات محور تسهیلات اعطا کرده ایم.

    صالح آبادی بیان داشت: 4هزار میلیارد تسهیلات به بخش های مختلف صادراتی با یارانه سود 5 درصد اختصاص داده ایم، در این زمینه توافقی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم، البته برای سرمایه درگردش 10میلیارد دلار و برای طرح ها 20میلیارد دلار در نظر گرفته شده است، اسامی را به صنعت معدن تجارت ارسال، یارانه آنها را دریافت و به صادرکنندگان پرداخت می کنیم.

    امضای تفاهم نامه با اگزیم بانک اندونزی

    وی گفت: در سفراخیر رئیس جمهوری اندونزی تفاهم نامه ای با اگزیم اندونزی منعقد کرده ایم، همچنین در سفر اخیر به مجارستان نیز برای همکاری با دو بانک این کشور مذاکراتی انجام دادیم.

    صالح آبادی با تاکید بر توسعه همکاری با سایر اگزیم بانکها گفت: در سفر وزیر امور خارجه کشور به هند در خصوص راه اندازی خطوط اعتباری کوتاه مدت و بلند مدت مذاکراتی داشتیم، در حال حاضر در حال تبادل مدارک هستیم و رقم نهایی هنوز تعیین نشده است.

    اعطای خط اعتباری به عراق

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: 18میلیون یورو به یک بانک عراقی داده ایم تا شرکت های ایرانی صادرات خود را به عراق گسترش دهند، اولین خطی است که به عراق می دهیم اگر سایر بانک های عراق و کشورهای دیگر تمایلی به این اتفاق داشته باشند با آنها نیز به تبادل خطوط اعتباری اقدام خواهیم کرد.

    وی افزود: دلیل اصلی اعطای خط اعتباری گسترش صادرات است چنانچه صادرکننده ای تمایل به صادرات محصولات ایرانی به نقاط شناسایی شده خود داشته باشد و طرف خارجی پول نقد برای خرید نداشته باشد، تا مدت دو سال می تواند از طریق بانک خارجی به خرید مدت دار کالای ایرانی اقدام کند. در این صورت ما از طریق خطوط اعتباری پول صادرکننده خود از طریق بانک خارجی طلب خواهیم کرد و با مشتری کاری نخواهیم داشت.

    صالح آبادی گفت: خطوط اعتباری بانکی ما با روسیه و ارمنستان دایر است.

    برچسب ها