عصر خودرو

ببیش از ۸۱۳ میلیون سهم خریداری شد

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از ۸۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال در ۲۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

ببیش از ۸۱۳ میلیون سهم خریداری شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در معاملات روزی که گذشت شاخص بورس 32 واحد رشد کرد و به عدد 61هزار و 563رسید. شاخص قیمت نیز 12 واحد صعودی شد. همچنین در حالی شاخص بازار اول 40 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم افتی 29 واحدی را ثبت کرد. همچنین در این روز نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که فولاد خوزستان، بانک پاسارگاد و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورش داشتند.

    گفتنی است در این روز سه گروه فلزات اساسی ، خودرو و غذایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    همچنین شاخص های محصولات چرمی، غذایی به جز قند و محوصلات کاغذی بیشترین رشد شاخص ها را داشتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای لبنیات پاک، قند شیرین خراسان،مارگارین، ماشین سازی نیرو محرکه، لبنیات کالبر، ایران تایر و پیاذر بود.

    این در حالی بود که نمادهای تولیدی شیشه رازی، ایران دارو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند مرودشت، قند پیرانشهر، شکر شاهرود و کالسیمین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری شیراز، قند اصفهان، لبنیات کالبر، قند قزوین، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، مارگارین و قند شیرین خراسان طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

    سنگین ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، گرانیت بهسرام، حق تقدم سرمایه گذاری ملی ایران، فولاد خوزستان و سیمان اصفهان بود.

    همچنین بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای ملی مس با معامله 437 میلیون سهم به ارزش 539 میلیارد ریال بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها