عصر خودرو

نعمت زاده:

سال ۹۵ به لطف دستاوردهای برجام برای صنعت کشور خوش یمن بود

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال ۹۵ برای حوزه صنعت و تولید کشور با دستاوردهایی که برجام در زمینه امنیت و عزت ملی به همراه داشت، خوش یمن بود.

سال ۹۵ به لطف دستاوردهای برجام برای صنعت کشور خوش یمن بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر پس از بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی در شهرک صنعتی تهران (بزرگراه شهید لشکری) به خبرنگاران اظهار کرد: فرصت بسیار خوبی پس از برجام در فضای صنعت و تولید کشور برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است که آنان باید نهایت بهره برداری از این وضعیت را انجام دهند.

    **بهره برداری از 250 طرح صنعتی در کشور با ظرفیت ایجاد 32 هزار شغل
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین از افتتاح 250 طرح صنعتی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر خبر داد.
    نعمت زاده اظهار کرد: با افتتاح این طرحها 32 هزار نفر بصورت مستقیم دارای شغل می شوند ضمن اینکه با احتساب مشاغل پایین دستی این طرح ها، دست کم دو برابر این ظرفیت نیز بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
    وی تاکید کرد که بیش از 90 درصد سرمایه گذاری این طرح ها توسط بخش خصوصی انجام شده است و این اقدام در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و نیز برنامه اقتصاد مقاومتی است.
    به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت با وجود اینکه پیش بینی شده بود که امسال در سراسر کشور پنج هزار طرح صنعتی ایجاد و احداث شود، روند کار بخوبی پیش رفته بطوری که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود چهار هزار و 400 طرح صنعتی در کشور به بهره برداری رسیده است که نشان می دهد در حال سپری کردن سال خوبی در زمینه صنعتی هستیم.

    **بازدیدها و افتتاح های امروز
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز از چند کارخانه که در زمینه تولید خودرو و قطعات وابسته فعالیت می کردند بازدید کرد و در ادامه 2 کارخانه تولید کارت های هوشمند الکترونیکی را نیز افتتاح کرد.
    نعمت زاده در مورد ظرفیت های تولید خودرو و قطعات وابسته، اظهار کرد که در حوزه خودروسازی شاهد رشد 40 درصدی در کشور هستیم.
    وی افزود: با این ظرفیتی که در صنعت خودروسازی کشور شاهد هستیم، امیدواریم که زمینه فعالیت و اشتغال بیشتر برای قطعه سازان خودرو در کشور فراهم شود و با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی بطور حتم شاهد رونق بیشتر در این زمینه خواهیم بود.
    وی در مورد افتتاح 2 واحد تولیدی که در زمینه تولید کارت های هوشمند الکترونیکی فعالیت می کنند نیز، گفت: با توجه به اینکه بر اساس ماده 46 قانون صنعت کشور می باید سازمان ها و ادارات دولتی، ملزومات چاپی خود را از چاپخانه های دولتی تهیه کنند و این وضع از توان بخش خصوصی کاسته بود از این رو با راه اندازی این واحدهای تولیدی قصد ایجاد فضای رقابتی با حضور بخش خصوصی داریم.
    نعمت زاده گفت: این واحدها بسیار پیشرفته هستند و از نخستین مرحله تولید تا تهیه مواد اولیه و چاپ تا برچسب هولوگرام و... روی کارت های هوشمند را انجام می دهند و به بانکها، ادارات و سایر مراکز خدمات ارائه می کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وارداتی بودن کارتهای هوشمند ملی، گفت: با فعالیت این واحدها دیگر نیازی به واردات کارتهای هوشمند نیست و از این پس کارت ملی ایرانیان برآیند تولید ملی خواهد بود.
    وی در پایان با دعوت از مردم به حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ملت ما در این روز بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های امام و رهبری نشان خواهند داد.

    برچسب ها