عصر خودرو

بلومبرگ خبر داد؛

استقبال وزیر انرژی سعودی از سیاست‌های نفتی ترامپ

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: سیاست های انرژی ترامپ برای صنعت پتروشیمی خوب بوده و عربستان سعودی، هیچ مشکلی با تولید بیشتر نفت از سوی آمریکا ندارد.

استقبال وزیر انرژی سعودی از سیاست‌های نفتی ترامپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، خالد الفلیح، وزیر انرژی سعودی گفت: سیاست های انرژی رییس جمهور ترامپ برای صنعت پتروشیمی خوب هستند و عربستان سعودی هیچ مشکلی با تولید بیشتر نفت توسط امریکا ندارد.

    وی افزود: سعودی ها به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام دشمن دولت امریکا نیستند و حوزه های گسترده ای برای همکاری با بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی وجود دارد؛ رییس جمهور ترامپ سیاست های خوبی برای صنعت نفت دارد.

    گفتنی است، ترامپ دقیقا بعد از مراسم تحلیف در 20 ژانویه گفت که او متعهد شده است تا آمریکا را از کارتل نفتی اوپک و هر ملتی که با منافع این کشور خصومت دارد، استقلال ببخشد.

    او قصد دارد تا از طریق بهره برداری از ذخایر عظیم و بکر بومی، به این هدف برسد. 

    بنا بر طرحی که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده است، آمریکا 3 میلیون بشکه نفت در روز در سال گذشته از اوپک وارد کرده است که یک سوم این‌ مقدار از عربستان وارد شده است.

    با وجود این که ترامپ متعهد شده است تا اتکاء نفت آمریکا را به سازمان کشورهای صادرکننده نفت پایان بخشد، دولت جدید گفته است که با متحدان خلیج فارس همکاری خواهیم کرد تا به یک ارتباط مثبت در زمینه انرژی برسیم.

    این اولین باری نیست که رئیس جمهوری از آمریکا قول می دهد تا به اتکا به محصولات اوپک پایان دهد.

    بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز قول داده بود تا واردات از خاورمیانه را کاهش دهد. او در سال 2006 گفت که ملت ما معتاد نفت شده است. با این وجود، واردات از اوپک در دوره بوش 10 درصد افزایش پیدا کرد. تمام روسای جمهور آمریکا از ریچارد نیکسون به این طرف، متعهد شده بودند که اتکا به نفت خارجی را کاهش دهند.

    الفلیح وزیر انرژی سعودی گفته است که عربستان سعودی، میلیاردها دلار در پالایشگاه و صنعت توزیع در آمریکا سرمایه گذاری کرده است و حتی امکان دارد در نتیجه سیاست های حمایتی نفت و گاز و صنعت دولت ترامپ باز هم سرمایه گذاری بیشتری کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو