عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی؛

افزایش ۱۲ دلاری قیمت طلا با کاهش بی‌سابقه دلار

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی با کاهش ارزش دلار به کمترین میزان یک سال گذشته در پی تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تثبیت نرخ بهره قیمت طلا بیش از ۱۲ دلار افزایش یافت.

افزایش ۱۲ دلاری قیمت طلا با کاهش بی‌سابقه دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت اونس با 12 دلار و 10 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قمیت 1221 دلار و 70 سنت به فروش رفت.

    قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت 1211 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1224 دلار و 60 سنت خرید و فروش شد.

    قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 63.4 دلار و نسبت به یک سال گذشته 79.3 دلار افزایش داشت.  همچنین در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره افزایش 18 سنتی را تجربه کرد.

    فلز پلاتینیوم 9 دلار رشد داشت و فلزات پالادیوم بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شد اما فلز گرانبهای رادیوم کاهش 10 دلاری را تجربه کرد.

    خبرگزاری رویترز، نوشته است بعد از آنکه بانک مرکزی آمریکا روز گذشته تصمیم گرفت نرخ بهره را تغییر ندهد و همچنان در محدوده نیم تا 0.75 درصد باقی بماند ارزش دلار کاهش یافت و همین مسأله تقاضا برای فلز زرد را در بازارهای جهانی بیشتر کرد.

    امروز قیمت دلار به کمترین میزان یک سال گذشته رسیده به طوری که ارزش آن در برابر 6 ارز مهم بین‌المللی کاهش یافته است.

    پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود زمان دلار باارزش به سر آمده است و لازم است آمریکا برای افزایش رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی خود ارزش دلار را کاهش دهد. بسیاری پیش‌بینی کردند که احتمالاً دولت آمریکا می‌خواهد ارزش دلار را عمداً پایین بیاورد تا صادرات خود را  افزایش دهد.

    سال گذشته آمریکا چین را متهم کرد که با دستکاری ارزش دلار و کاهش ارزش آن رقابت‌پذیری محصولاتش را در بازارهای جهانی بیشتر کرده و این به ضرر آمریکاست و امروز نیز آمریکا به چند کشور جهان هشدار داده که  ارزش ارزهای کشورشان را دستکاری نکند.

    به هر حال آنچه مسلم است کاهش ارزش پول برای افزایش صادرات به روش رایجی بین کشورها تبدیل شده است و این احتمال هم وجود دارد که کاهش ارزش دلار در ادامه سیاست‌های جدید ترامپ باشد.

    برچسب ها