عصر خودرو

رئیس اتاق تهران مطرح کرد؛

ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای تجار دانمارکی

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه ایران زمینه سرمایه گذاری را برای فعالان اقتصادی دانمارک فراهم می کند، گفت: روابط ایران و دانمارک، عمری بیش از یک قرن دارد.

ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای تجار دانمارکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه ای که با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، با بیان اینکه سابقه روابط تجاری ایران و دانمارک به یک قرن قبل بر می گردد و همواره فراتر از خرید و فروش بوده است، گفت: نخستین کارخانه شیر پاستوریزه در ایران را دانمارکی ها ساختند و در زمینه های دیگر داروسازی و سیمان هم همکاری خوبی داشته ایم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد ایران می تواند تکمیل کننده خوبی برای دانمارک باشد، افزود: ایرانیانی که از سال های پیش در اروپا زندگی می کنند هم میتوانند بسیار در این زمینه به ما کمک کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اعلام اینکه پس از برجام، ایران به عنوان یک اقتصاد نوظهور در جهان حاضر شد و این موقعیت خوبی برای حضور کشورهای مختلف به خصوص اروپایی در ایران است، اظهار داشت: موقعیت ژئوپلتیک ایران منحصر به فرد بوده و امنیت ایران در منطقه خاص و منحصر به فرد است.

    خوانساری به وجود زیرساخت های متنوع از جمله راه آهن، ریل و حمل و نقل ایران اشاره کرد و گفت: جمعیت ٨۰ میلیونی از ویژگی های ایران است؛ ضمن آنکه یک بازار ٤۰۰ میلیونی را در منطقه در اختیار تجار می گذارد.

    وی با اشاره به اینکه ایران بیشترین ذخایر نفت و گاز را دارد، اظهار داشت: بیش از ٥۰ عنصر معدنی در ایران یافت می شود که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه در دوران تحریم، رشد اقتصادی ایران کاهش یافت، افزود: اگرچه در برخی تکنولوژی ها مانند نانو سرعت داشتیم؛ اما در سایر تکنولوژی ها رشد چندانی به دست نیاوردیم.

    خوانساری ادامه داد: در برنامه ٥ ساله، پیش بینی ٦ درصد رشد برای ایران شده است که نیاز به ٥۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در هر سال دارد.

    وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته، ٢۰۰ هیات تجاری به ایران آمده و قراردادهای زیادی اجرا شده است، افزود: از کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و اتریش قراردادهای خوبی داشتیم ضمن آنکه برخی کشورها مانند هند، کره جنوبی و چین علیرغم تحریم ها با ایران همکاری داشتند.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه اکنون موقعیت خوبی برای دانمارک است که در این بازار رقابتی شرکت کند، گفت: تنها مشکل ما مسائل بانکی است که انتظار داریم که دانمارک هم پیشقدم شود؛ ضمن آنکه اتاق تهران آمادگی دارد که همه گونه همکاری را با کنفدراسیون دانمارک داشته باشد.

    برچسب ها