عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

آغاز مذاکرات رسمی شرکت پتروشیمی با توتال

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز مذاکرات رسمی این شرکت با توتال خبر داد و گفت: در این مذاکرات مسائل فنی و اقتصادی بررسی و برآورد می‌شود.

آغاز مذاکرات رسمی شرکت پتروشیمی با توتال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، مرضیه شاهدایی در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به مذاکره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت توتال در روز گذشته گفت: ما قبلا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توتال در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی امضا کرده‌ بودیم ولی بررسی و برآورد اقتصادی و فنی پروژه روز گذشته به صورت رسمی آغاز شد.

    وی افزود: روز گذشته تصمیم‌گیری‌ها به صورت کلی و در زمینه اینکه روند و مکانیزم کار به چه شکلی انجام شود، بود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه این پروژه هنوز به طور کامل تعریف نشده است، افزود: اما مسئله‌ای که مطرح شده، اجرای یک واحد اولفین و واحدهای تولید اولفینی یا پلیمری در منطقه عسلویه و به صورت همکاری مشترک توتال در هلدینگ خلیج فارس است.

    شاهدایی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری هنوز مشخص نشده است گفت: تفاهم‌نامه، کار را به صورت بررسی و برآورد اقتصادی و فنی انجام می‌دهد و ممکن است زمان این بررسی و برآورد آن هشت ماه طول بکشد. البته این زمان هنوز نهایی نشده و بعد از این بررسی تصمیم می‌گیرند پروژه را ادامه دهند یا خیر. برآورد اقتصادی باید پاسخگوی پروژه باشد. همچنین بررسی می‌کنند IRR و شرایطی که به دست می‌آورند چگونه است.

    برچسب ها