عصر خودرو

دکتر طیبی خبر داد

تشکیل کارگروه مشترک بین جهاددانشگاهی و شرکت مپنا

عصر بازار- رئیس جهاددانشگاهی از تشکیل کارگروه مشترکی بین جهاددانشگاهی و شرکت مپنا در زمینه توسعه فناورانه و علم و فناوری خبر داد.

تشکیل کارگروه مشترک بین جهاددانشگاهی و شرکت مپنا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در حاشیه نشست مشترک با مدیرعامل مپنا با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: در جهاددانشگاهی ما اساس پیشرفت را توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه و توسعه آموزش‌های تخصصی می‌دانیم که اساسنامه فعالیت‌های جهاددانشگاهی را تشکیل می‌دهند.

    وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی فعالیت‌های خوبی را انجام داده که از آن جمله تاسیس خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین رسانه غیردولتی در کشور بود که در حال حاضر می‌بینیم این رسانه‌ در سطح گسترده‌ای در کشور فعالیت می‌کند.

    دکتر طیبی افزود: در حوزه علم و فناوری هدف ما این بود که ثابت کنیم می‌توانیم تولید علم داشته باشیم و در مرز علم و فناوری حرکت کنیم و علم و فناوری را مبنای توسعه دانش‌بنیان قرار دهیم. آنچه که در پژوهشگاه رویان و ابن‌سینا در حال حاضر در زمینه سلول‌های بنیادی اتفاق می‌افتد حرکت در مرز علم است و ما خوشحالیم که توانستیم آن را کاربردی کنیم.

    رئیس جهاددانشگاهی افزود: در حال حاضر به دنبال تاسیس بیمارستان سلول‌های بنیادی هستیم تا بتوانیم دستاوردهای خود را در زمینه سلول‌های بنیادی به مردم ارائه کنیم.

    دکتر طیبی در ادامه اظهار داشت: جهاددانشگاهی در زمینه مهندسی نیز فعالیت‌های زیادی را در حوزه نفت، برق، پتروشیمی و سیمان انجام داده و فناوری‌های متعددی را تولید کرده و آنها را تجاری کرده است و ما ثابت کرده‌ایم می‌توانیم تولید علم کنیم و علم را تبدیل به فناوری و فناوری را به تجاری‌سازی و تبدیل به ثروت کنیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 10 هزار طرح پژوهشی و فناورانه در جهاددانشگاهی انجام شده که عمدتاً به صورت کارفرمایی بوده است، گفت: در حدود 60 تا 80 درصد فعالیت‌های جهاددانشگاهی کارفرمایی است و حدود 20 درصد از بودجه‌ای که از کمک‌های دولتی تامین می‌شود طرح‌هایی بوده که خود ما انجام داده‌ایم و نقطه قوت این طرح‌ها مساله‌محور بودن آنها است.

    دکتر طیبی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص میزان خودباوری در کشور برای استفاده از دستاوردهای داخلی جهاددانشگاهی گفت: تلاش ما در حال حاضر این است که با کار عملی ثابت کنیم این کار شدنی است و مسوولان باور کنند می‌توانند متکی به توان داخل باشند. ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام داده و آنها را تجاری‌سازی کنیم منتهی باید الزامات کار فراهم شود.

    رئیس جهاددانشگاهی در ادامه اظهار کرد: مپنا مجموعه بزرگی در کشور است که در حوزه صنعت و ریلی حضور گسترده‌ای پیدا کرده و در حوزه برق  صاحب فناوری است. ما علاقه‌مندیم که باب همکاری با مپنا را ایجاد کنیم و در حوزه فناوری‌های مشترک امیدواریم بتوانیم مرکز مشترکی را تشکیل دهیم چراکه بسیاری از فناوری‌هایی که در حوزه برق، ریل و نفت داریم، می‌تواند در حوزه‌های مختلف مورد استفاده مپنا قرار گیرد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کارگروهی مشترکی که تشکیل می‌شود بتوانیم فعالیت‌های بزرگی در حوزه توسعه فناورانه و در نهایت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور انجام دهیم.

    برچسب ها