عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی تهران در جمهوری چک اعلام کرد:

توافقات ایران و جمهوری چک برای توسعه سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توافقاتی که میان ایران و جمهوری چک برای سرمایه گذاری در ایران انجام شده، گفت: از ایرانیان چک می خواهیم با استفاده از فضای برجام به رونق کشور کمک کنند.

توافقات ایران و جمهوری چک برای توسعه سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جشن پیروزی انقلاب که در تالار شهرداری پراگ برگزار شد، گفت: بنده به اتفاق هیاتی از اتاق بازرگانی تهران و همکاران تجارت و صنعت به این کشور سفره کرده ام.

    وی با بیان اینکه امروز دو کشور برای مذاکرات تجاری و ارتقای سطح روابط دو کشور تلاش می‌کنند، افزود: امروز مصادف است  با ٣٩ امین سالگرد انقلاب که با شعار استقلال کشور انجام شد و  توانستیم در این سالها استقلال کشور را حفظ کنیم. 

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اعلام اینکه در ابتدای انقلاب با جنگ 10 ساله زیربناهای کشور نابود شد و هزینه های زیادی پرداختیم که کشور را بازسازی کنیم، اظهار داشت: سال 70 شمسی سالی بود که کشور دوباره بازسازی شد و اقتصاد کشور تا اندازه زیادی رشد پیدا کرد ولی مجددا با تحریم بسیار سختی روبرو شدیم که نتوانستیم رشد را در دهه 80 و ابتدای 90 ادامه دهیم.

    خوانساری افزود: اگرچه جنگ و تحریم ضربات سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرد اما نیروهای خوب و تحصیلکرده رشد یافت و امروز جزو کشورهایی هستیم که به اکثر تکنولوژی های پیشرفته دنیا دست پیدا کرده ایم.

    وی با اشاره به افتتاح کارخانه تبدیل ذرت به قند، گفت: امروز جزو معدود کشورهایی هستیم ک این تکنولوژی را کسب کرده است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: پس از توافق برجام، ایران به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان پدیدار شده و می‌توان از این موقعیت بهره برداری کرد. در طول یکسال  گذشته بیش از 200 هیات خارجی به ایران آمده است و هیات هایی از ایران به کشورهای مختلف رفته اند.

    وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی ایرانیان مقیم کشورهای خارجی هستند که مناصب خوبی دارند؛ سطح شغلی این افراد بالا است و کسب و کار موفقی در جمهوری چک دارند.

    رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: خوشبختانه رابطه ایران و جمهوری چک به خصوص در دو سال گذشته افزایش یافته و گفت و گوهای زیادی در خصوص پروژه های صنعتی و سرمایه گذاری چک ها انجام گرفت که امیدواریم هرچه سریعتر این قراردادها منعقد شود.

    خوانساری افزود: شما ایرانیان مقیم چک می توانید کمک کنید تا بتوانیم از این فضایی که در برجام ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم و اقتصاد خود را رونق دهیم تا عقب ماندگی خود را که در زمان جنگ و تحریم بوده جبران کنیم.

    برچسب ها