عصر خودرو

"حخزر" تعدیل منفی داد

عصر بازار- شرکت کشتیرانی دریای خزر بودجه ۹ ماهه اش را با تعدیل منفی منتشر کرد و دلایلش را توضیح داد.

"حخزر" تعدیل منفی داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حخزر با 37 درصد تعدیل منفی به ازای هر سهم مبلغ 141 ریال سود پیش بینی کرد و طی 9 ماه برای هر سهم 128 ریال سود با پوشش قوی 91 درصدی محقق کرد، درحالیکه با سرمایه کنونی مدت مشابه سال قبل سود 76 ریالی با پوشش 63 درصدی محقق کرده بود.

    به نظر می رسد عمده ترین دلیل تعدیل منفی شرکت افت فروش از 112 به 103 میلیارد تومان باشد، حخزر عوامل زیر را  برای این تعدیل منفی عنوان کرده است:

    تغییر در سرفصل درآمدهای عملیاتی بابت تغییر در تناژ حمل شناورهای ملکی می باشد که در اصلاحیه بودجه طبق عملکرد نه ماهه اول سال 95 برای سه ماهه آخر سال میزان تناژ قابل حمل پیش بینی و متعاقب آن درآمد حمل شناورهای ملکی تعدیل  گردید.

    در سرفصل خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی با توجه به عدم  تحقق درآمد حمل سراسری و ترانزیت، مبلغ برآورد در اصلاحیه حذف گردید و  همچنین درآمد ناشی از سود تبدیل ارزهای بیگانه طبق عملکرد نه ماهه اصلاح و تعدیل گردید.

    تعدیل در هزینه مالی بابت  افزایش در برآورد هزینه تسهیلات از صندوق ارزی به دلیل محاسبه با نرخ بانکی و نرخ روز در بودجه سال 1395 می باشد که در اصلاحیه طبق عملکرد نه ماهه بر اساس اعلام بانک اصلاح و تعدیل گردید.

    تغییر در سرفصل خالص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی بابت کاهش سود حاصل از سپرده سرمایه گذاری ها در بانکها می باشد که از نرخ 24 به نرخ 18و16تقلیل و کاهش در سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت ها با توجه به واگذاری شرکت بندر خارجی به شرکت نسیم بحر دریای کیش سود مزبور  به دلیل عدم محاسبه روش ارزش ویژه کاهش یافته و همچنین کاهش در سایر درآمدها و هزینه ها در سرفصل فوق نسبت به بودجه اولیه بر اساس عملکرد نه ماهه سال 1395تعدیل  و اصلاح گردید.

    برچسب ها