عصر خودرو

چرا بورس شیرین شد؟

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل رشد نماد قندی در بورس گفت: سهامداران حاضر در این شرکتها باید مراقب سفته بازی در این نمادها برای کسب سود‌های بالای کاذب و حضور نوسانگیران باشند.

چرا بورس شیرین شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امید احمدی با بیان این که از نیمه دیماه سال 92 تاکنون رکود و ریزشی سنگین بازار سرمایه را فراگرفته است گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور، ریسک های سیاسی ناشی از مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها و کاهش جهانی قیمت نفت و برخی کالاها از جمله دلایل اصلی افت قیمت سهام شرکتهاست که موجب متضرر شدن سرمایه گذاران و فرار نقدینگی از بورس به سمت تنها بازار مناسب این روزهای اقتصاد کشور یعنی بانکها شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود تداوم ریزش شاخص بورس و قیمتها از ابتدای امسال تاکنون در هفته های گذشته، نمادهای بورسی صنعت قند و شکر که از صنایع کوچک بورس است برخلاف روند کلی بازار و دیگر صنایع، با رشد‌ قیمت روبه‌رو‌ بوده اند که دلیل اصلی آن را می‌توان در بتای منفی این صنعت نسبت به بازار عنوان کرد.
    وی تاکید کرد: البته سهامداران حاضر در این شرکتها باید مراقب سفته بازی در این نمادها برای کسب سود‌های بالای کاذب و حضور نوسانگیران باشند.
    او با اشاره به این که در حال حاضر 16 شرکت بورسی و فرابورسی در صنعت قند و شکر فعال هستند ادامه داد: برخی از این نمادها در هفته های گذشته بازدهی بیش از 50 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است.
    این کارشناس بازار سرمایه گفت: از سوی دیگر رشد قیمت سهام شرکتهای قند و شکری را باید در افت بسیار بزرگ دو سال قبل این صنعت جستجو کرد که برخی از این شرکت‌ها افت حدود 80 درصدی را تجربه کردند.
    وی افزود: بحث افزایش نرخ شکر به هر کیلو 2500 یا 2700 تومان نیز یکی دیگر از دلایلی است که در هفته های گذشته موجب افزایش تقاضا در بورس برای نمادهای این گروه و نیز افزایش قیمت سهام شرکتهای قندی و شکری شد.
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ارزش بازار بسیار پایین شرکت‌های قندی را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از دلایل رشد قیمت شرکتهای این صنعت دانست که در مجموع پیش‌بینی می شود این رشد مقطعی باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو