عصر خودرو

همایش مشترک تجاری ایران و چک با حضور ۱۳۰فعال اقتصادی آغاز به کار کرد

عصر بازار- نشست تجاری ایران و چک با حضور ۱۳۰ فعال اقتصادی دو کشور امروز(دوشنبه) در ساختمان وزارت صنعت جمهوری چک در پراگ پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

همایش مشترک تجاری ایران و چک با حضور ۱۳۰فعال اقتصادی آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصربازار» به نقل از ایرنا، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «یان ملادک» (Yan Mladek) وزیر صنعت و تجارت، یروسلاو هاناک (Yaroslav Hanak) رئیس کنفدراسیون صنایع و ولادیمیر دلوهی (Vladimir Dlouhi) رئیس اتاق بازرگانی چک و همچنین بیش از 100 فعال اقتصادی این کشور در این همایش حضور دارند.
    سرپرستی هیات 30 نفره فعالان اقتصادی ایران که دیروز وارد جمهوری چک شد را مسعود خوانساری برعهده دارد.
    علاوه بر شرکت در نشست های تجاری، اعضای هیات اقتصادی ایران در نشست هایی رودر رو (بی.تو.بی - B to B) با طرف های چکی خود گفت و گو خواهند کرد و رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با ولادیمیر دلوهی رئیس اتاق بازرگانی و میروسلاو هاناک رئیس کنفدراسیون صنایع جمهوری چک دیدار و گفت و گو خواهد داشت.
    بر اساس این گزارش، میزان کل تولید ناخالص داخلی جمهوری چک چهار هزار و 284 میلیارد کرون معادل 182 میلیارد دلار است؛ نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2015 برابر با 3.9 درصد بوده و سرانه درآمد ملی این کشور نیز 18 هزار و 200 دلار است. نرخ تورم این کشور در سال 2015 پنج دهم درصد اعلام شده است.
    نرخ بیکاری در سال 2015 در جمهوری چک 6 درصد بود؛ ضمن آنکه بدهی خارجی این کشور در این سال، 99 میلیارد دلار و نرخ سرمایه گذاری خارجی در جمهوری چک 23.6 درصد است.
    براساس آمار اعلام شده از سوی جمهوری چک، حجم مبادلات اقتصادی این کشور با ایران در سال 2015 برابر با 52 میلیون دلار بوده که نسبت به سال پیش از آن نزدیک به 50 درصد رشد داشته است. حجم مبادلات دو کشور در 11 ماه نخست سال 2016 براساس اعلام اداره آمار چک با رشدی حدود 25 درصد به میزان 59 میلیون و 139 هزار دلار رسید که در زمان مشابه سال گذشته، 47 میلیون و 433 هزار دلار بوده است.
    حجم مبالدالت اقتصادی چک با کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه در سال 2015 حدود سه میلیارد و 180 میلیون دلار، آدربایجان یک میلیارد و 176 میلیون دلار، قزاقستان حدود 685 میلیون دلار، امارات حدود 897 میلیون دلار و عربستان حدود 620 میلیون دلار است.
    بازدید از مجموعه های صنعتی جمهوری چک( که آن را آلمان کوچک می خوانند)، شرکت در نشست تجاری با اعضای اتاق بازرگانی مشترک چک و ایران و همچنین حضور در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های هیات تجاری ایران در سفر به جمهوری چک است.
    این هیات پس از جمهوری چک، به کشور دانمارک سفر خواهد کرد و در نشست های اقتصادی، جلسه های رو در رو و همچنین بازدید از مجتمع های صنعتی شرکت خواهند داشت.

    برچسب ها