عصر خودرو

بازگشت اعتماد سهامداران به بازار با رفع رکود

عصر بازار: فعال بازار سرمایه مطرح کرد: انتظار می رود که با اندیشیدن به تدابیری بنیادی و رفع رکود حاکم بر صنایع و اقتصاد کشور امید و اعتماد به بازار سرمایه ما بازگردد.

بازگشت اعتماد سهامداران به بازار با رفع رکود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در خصوص روند بورس در روز‌های پایانی سال گفت: ماه‌ها از ریزش شاخص کل در سال جاری می‌گذرد اما فضای بی انگیزگی و رکود در بورس تهران در روزهای پایانی تابستان نیز همچنان ادامه دارد و بازار در این روزها به طور مداوم با افت متغیرهای خود مواجه می شود.

    وی در ادامه افزود: در این بین صنایع بزرگ بورسی نیز، تحت تاثیر کاهش جهانی قیمت‌ها به خصوص کاهش قیمت نفت و فلزات و همچنین رکود اقتصادی در داخل کشور قرار گرفته و شرایط نامطلوب و افت بازدهی آن ها بیش از پیش بر بازار تاثیرگذاشته است.

    گیوکی با اشاره به تاثیر خبرهای پیش رو بر روند معاملات بورس بیان داشت: ناگفته نماند که هیچ خبر خوشایندی نتوانست در بهبود روند بازار سرمایه موثر واقع شود و حتی توافق برجام نیز تاثیری بر شرایط بازار نداشته است ،البته با توجه به این که بازارسرمایه به دلیل ریزش های جدی شاخص های سهام، ازیک سال گذشته تا اکنون، روزهایی دشوار برای  فعالان بازار سرمایه کشور به وجود آورده ، قاعدتا طبیعی به نظر می رسد که بازار با خبرهای مقطعی دچار بهبود نشود.

    فعال بازار سرمایه در توضیح رفتار معامله گران در بورس یادآور شد: واقعیت بازار سهام نشان از کساد و بی‌رمقی در میان رفتار معامله‌گران بورس دارد که می توان عمده دلیل آن را رکود اقتصادی در کل کشور دانست. به همین دلیل تزریق نقدینگی به بورس و حمایت از آن چندان در بهبود شرایط فعلی موثر نخواهد بود و بازار کنونی نیازمند سیاست های اقتصادی ای می باشد که مانع از رکود حاکم بر اقتصاد کشور و بخش تولید شود.

    وی در خصوص پیش بینی معاملات بازار سرمایه در آینده اظهار داشت: تا زمانی که سایه سنگین رکود بر اقتصاد ادامه داشته باشد نباید انتظار رونق بازار سهام را داشت.اما در عین حال شاید بتوان گفت که عرضه های پرحجم بازار تخلیه شده و سرمایه گذارانی که در این شرایط هنوز هم در بازار سهام بر جای مانده اند دیگر حاضر به واگذاری سهام های تحت مالکیت خود به قیمت های کنونی نیستند و اصرار فروشنده ها برای عرضه های سنگین سهام پررنگ نیست.

    گیوکی با بیان جو بی اعتمادی در بازار تصریح کرد: اما موضوع مهم تر و نگران کننده تر در بازار سهام کشور حس عدم اعتمادی است که به بازار سرمایه ایجاد شده و می تواند تاثیری مشکل ساز تر از هر اتفاق دیگری بر بازار گذاشته و موجبات ریزش ها و عدم ورود نقدینگی به بازار را حتی در شرایط بهبود فراهم کند.

    فعال بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: انتظار می رود که با اندیشیدن به تدابیری بنیادی و رفع رکود حاکم بر صنایع و اقتصاد کشور امید و اعتماد به بازار سرمایه ما بازگردد.

    برچسب ها