عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد:

آغاز مذاکرات جدید ایران و آلمان در صنایع پتروشیمی

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به مذاکره با آلمان برای تامین دانش فنی پتروشیمی سلمان فارسی، برنامه افزایش تولید پلی پروپیلن به عنوان یک محصول پرطرفدار در صنایع پتروشیمی کشور را تشریح کرد.

آغاز مذاکرات جدید ایران و آلمان در صنایع پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، علی محمد رجالی درباره برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید محصول پتروشیمی«پلی پروپیلن» به عنوان یکی از محصولات با تقاضای بالا در صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور، گفت: با گذشت حدود یک دهه از آغاز بهره برداری از مجتمع پتروشیمی رجال، ظرفیت تولید پلی پروپیلن این مجتمع از 80 به 160 هزار تن در سال افزایش یافت.

    وی با اعلام اینکه هم اکنون برنامه ریزی جدیدی به منظور افزایش ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی از 160 به 220 هزار تن در سال در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها مانع افزایش ظرفیت تولید، تامین خوراک پروپیلن است.

    این عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی کشور با بیان اینکه برای تامین خوراک پتروشیمی رجال از سال 92، ساخت مجتمع پتروشیمی سلمان فارسی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر آغاز شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از پتروشیمی سلمان فارسی، خوراک واحدهای پلی پروپیلن هم تامین شود.

    این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت اوده آلمان و یک شرکت اروپایی برای تامین دانش فنی پتروشیمی جدید ساخت سلمان فارسی، بیان کرد: در کنار اوده، شرکت اروپایی دیگری پیشنهاد جدیدی برای تامین دانش فنی ارائه کرده که در حال بررسی آن هستیم.

    رجالی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی تا سال 1399 امکان بهره برداری از پتروشیمی سلمان فارسی با ظرفیت تولید سالانه 450 هزار تن پروپیلن فراهم می شود، تاکید کرد: با بهره برداری از پتروشیمی سلمان فارسی مشکل تامین خوراک پتروشیمی رجال، مارون و نوید زرشیمی  برطرف خواهد شد.

    وی، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری در طرح های جدید پتروشیمی حدود یک هزار میلیارد تومان بوده که بخشی از آن به صورت مشترک توسط پتروشیمی‌های رجال، مارون و نوید زرشیمی  و مابقی از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

    برچسب ها