عصر خودرو

تداوم مذاکره با اروپا، ژاپن، چین و کره جنوبی برای طرح های ال.ان.جی

عصر بازار- معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با چند شرکت از اروپا، ژاپن، کره جنوبی و چین برای مشارکت در اجرای طرح ال.ان.جی* (گاز طبیعی مایع) در ایران در حال مذاکره ایم.

تداوم مذاکره با اروپا، ژاپن، چین و کره جنوبی برای طرح های ال.ان.جی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «غلامرضا منوچهری»  افزود: اجرای طرح های ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع) در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد و امیدواریم تا چند ماه آینده تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.

    بر اساس این گزارش، با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست باید به صورت ال.ان.جی و از مسیر دریا انجام شود که تحقق آن به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات ویژه نیاز دارد.

    ال.ان.جی به گاز طبیعی اطلاق می شود که برای ذخیره سازی یا حمل و نقل در حجم زیاد به حالت مایع تبدیل شده است.

    بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا از طریق ال.ان.جی صورت می گیرد و این صنعت پیوسته در حال گسترش است اما روند اجرای این طرح ها در ایران مناسب نیست که علت اصلی آن به فقدان فناوری های نوین و اعمال تحریم ها بازمی گردد.

    پس از رفع تحریم ها، گام هایی برای راه اندازی طرح های ال.ان.جی برداشته و مذاکراتی نیز با شرکت های بین المللی برای ساخت این مجتمع ها در ایران انجام شده است.

    مهمترین طرح ال.ان.جی کنونی «ایران ال.ان.جی» نامیده می شود که به علت تحریم، روند اجرای آن متوقف شده بود.

    ظرفیت تولید گاز ایران اکنون به بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز رسیده که قرار است تا سه سال آینده به بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

    با توجه به وضعیت مصرف در داخل کشور، بررسی ها از امکان صادرات روزانه دستکم 300 میلیون مترمکعب گاز به بازارهای هدف حکایت دارد که بخشی از آن از طریق خط لوله به کشورهای همسایه و مسیرهای نزدیک صادر می شود.

    البته برای حضور در بازار گاز شرق آسیا و غرب اروپا، به دلیل هزینه های هنگفت امکان کشیدن خط لوله وجود ندارد، بر این اساس باید گاز صادراتی به شکل ال.ان.جی و از طریق شناورهای ویژه حمل شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو