عصر خودرو

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

نوبخت درآمد حامل‌های انرژی را ۸۵ هزار میلیارد تومان بیان کرد

۵۳ هزار میلیارد تومان سهم شرکت‌ها

عصر بازار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: نوبخت درآمد حامل‌های انرژی برای سال جاری را در جلسه کمیسیون ۸۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

نوبخت درآمد حامل‌های انرژی را ۸۵ هزار میلیارد تومان بیان کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هادی قوامی در مورد درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها از محل حامل‌های انرژی اظهار داشت: سهم درآمدی سازمان هدفمندی حدود 32 هزار میلیارد تومان بوده و 11 هزار میلیارد تومان نیز از منابع بودجه عمومی برای پرداخت یارانه‌ها به آن اضافه می‌شود.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مورد کل درآمد حامل‌های انرژی گفت: براساس گزارش اخیر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که در کمیسیون تلفیق ارائه شد، کل این درآمدها با سهم شرکت‌ها 85 هزار میلیارد تومان است که 32 هزار میلیارد تومان آن به هدفمندی و مابقی سهم شرکت‌ها است.

    وی با بیان اینکه کل منابع پرداخت شده به هدفمندی یارانه‌ها از سال 89 تا 95 حدود 23 درصد بوده است، افزود: این میزان از محل منابع بودجه عمومی بوده و رقمی که از این محل پرداخت شده 80 هزار میلیارد تومان است، سرجمع منابع هدفمندی پرداخت شده 270 هزار میلیارد تومان است که سهم اصلاح قیمت‌ها 190 هزار میلیارد تومان بوده است.

    قوامی با اشاره به اینکه سهم شرکت‌ها بابت توزیع و فروش کسر می‌شود، تصریح کرد: طبق قانون هدفمندی قرار بود 50 درصد از درآمدها به صورت نقدی به خانوار، 30 درصد به تولید و 20 درصد سهم دولت شود، اما اکنون برعکس شده در منابع عمومی نیز پرداختی صورت می‌گیرد.

    این نماینده مجلس یادآور شد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به هدف اصابت نکرده و برای اصلاح آن راهکارهایی ارائه شد که برخی از آنها به تصویب رسیده است. همانند برنامه ششم جدول منابع و مصارف در بودجه مشخص شود، تا سهم شرکت‌ها، تولید، بهداشت، خانوارها شفاف باشد.

    وی افزود: در طول این سالها سهم شرکت‌ها و همچنین میزان درآمد آنها افزایش پیدا کرده در صورتی که نیمی از این 85 هزار میلیارد تومان را به خانوارها بپردازیم باید حدود 42 هزار و 500 میلیارد تومان داده شود، اما از هدفمندی تنها 32 هزار میلیارد تومان درآمد وجود دارد که مابقی از بودجه تامین می‌شود.

    برچسب ها