عصر خودرو

"فارس" برنده دیگر مزایده دماوند شد

عصر بازار- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مزایده ۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند که توسط سازمان خصوصی سازی برگزار شده بود شرکت و به عنوان برنده ۳۷.۵ درصد عرضه معادل ۳۰ درصد کل سهام دماوند اعلام شد.

"فارس" برنده دیگر مزایده دماوند شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، فارس در قالب یک کنسرسیوم 3 نفره در مزایده معادل 30 درصد سهام دماوند به تعداد 3هزار و 750 سهم و قیمت هر سهم 82.7 میلیون تومان که در مجموع ارزشی بالغ بر 310 میلیارد تومان دارد را در تاریخ 4 بهمن ماه خریداری کرد.

    به این ترتیب، فارس موظف شد 10 درصد مبلغ معامله را به صورت نقد حداکثر تا 20 روز کاری پس از معامله و 90  درصد دیگر را طی اقساط 10 ساله با نرخ 14 درصد پرداخت کند.

    با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی دماوند قبل از بهره برداری می باشد، خرید سهام مزبور تاثیر با اهمیتی در درآمد حاصل از سرمایه گذاری های این هلدینگ در سال جاری نخواهد داشت.

    همچنین طبق شرایط قرارداد، زمان تنفس دو ساله بوده و پرداخت اقساط بدون احتساب سود فروش اقساطی ( صرفاً برای دوره تنفس ) می باشد لذا هزینه مالی تا دو سال از این محل متاثر نخواهد شد.

    گفتنی است باتوجه به اینکه پیش تر پارسان 25 درصد از 80 درصد سهام عرضه شده دماوند را خریداری کرده بود به همراه خرید 37.5 درصدی فارس تاکنون 62.5 درصد از عرضه سهام دماوند به فروش رفته است.

    برچسب ها