عصر خودرو

رویترز گزارش داد

سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران برای تاکید بر تعهد اروپا به اجرای برجام

عصر بازار- وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به همراه یک هیئت تجاری به تهران سفر می کند تا بار دیگر بر تعهد اروپا به اجرای برجام که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تهدید کرده آن را پاره خواهد کرد تاکید کند.

سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران برای تاکید بر تعهد اروپا به اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به همراه یک هیئت تجاری به تهران سفر می کند تا بار دیگر بر تعهد اروپا به اجرای برجام که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تهدید کرده آن را پاره خواهد کرد تاکید کند.

    توافق هسته ای که در سال 2015 بین تهران و قدرت های جهانی به امضا رسید، موجب لغو تحریم ها شده و اجازه داده تا قراردادهای تجاری مهمی بین شرکت های اروپایی و ایران منعقد شود.

    فرانسه پس از اتخاذ یکی از سختگیرانه ترین مواضع در مذاکرات، به سرعت برای برقراری مجدد روابط تجاری با ایران دست به کار شد. شرکت هواپیماسازی ایرباس، شرکت نفتی توتال و شرکت های خودروسازی پژو و رنو همگی قراردادهایی با شرکت های ایران به امضا رسانده اند.

    حدود 50 شرکت فرانسوی در نشست مجمع اقتصادی ایران و فرانسه که روز سه شنبه برگزار می شود شرکت و قراردادهای بیشتری را امضا خواهد کرد.

    ترامپ توافق هسته ای را «بدترین توافق مذاکره شده در طول تاریخ» توصیف کرده و تهدید کرده که آن را باطل اعلام خواهد کرد یا به دنبال یک توافق بهتر با ایران خواهد بود.

    یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره گفت: «اینکه ایرانی ها از انتخاب ترامپ و اظهارات وی جا خورده اند مشخص است و من فکر می کنم آنها باید نگران باشند... اما توسعه روابط تجاری موجب تقویت اعتدال گرایان در ایران می شود. ما می خواهیم آنها را تقویت کنیم تا به مردم ایران نشان دهیم که توافق هسته ای برای آنها خوب بوده است.»

    به رغم لغو تحریم ها، ایران همچنان برای دسترسی به منابع مالی غربی با مشکلاتی مواجه است و بانک های بزرگ غبی به دلیل تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا از همکاری با ایران امتناع می کنند.

    برچسب ها