عصر خودرو

یک شرکت رهگیری کشتیرانی اعلام کرد

اوپکی‌ها ۷۵ درصد تعهدات «طرح کاهش تولید نفت» را اجرا کردند

عصر بازار- شرکت رهگیری خطوط نفت‌کش‌های پترولوجستیک اعلام کرد: تولید نفت اوپک طی ماه جاری به گونه‌ای پیش می‌رود که در پایان شاهد کاهش ۹۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت این کارتل خواهیم بود.

اوپکی‌ها ۷۵ درصد تعهدات «طرح کاهش تولید نفت» را اجرا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، شرکت رهگیری خطوط نفت‌کش‌های پترولوجستیک اعلام کرد: روند عرضه نفت از سوی اعضای اوپک به بازار جهانی طی ماه جاری، روندی نزولی را در پیش گرفته است.

    این مؤسسه اعلام کرد: تا پایان ماه جاری میلادی شاهد کاهش 900 هزار بشکه‌ای عرضه نفت اوپک به بازار جهانی خواهیم بود و این مسئله در راستای توافق اوپکی‌ها برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی و در نتیجه از بین بردن مازاد عرضه موجود نفت خواهد بود.

    این 900 هزار بشکه معادل 75 درصد کل حجمی است که اوپکی‌ها توافق کردند تا از تولید خود کاهش دهند.

    قرار است تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپکی نیز بخشی از عرضه نفت خود به بازار جهانی را کم کند.

    به گفته دنیل گربر مدیر اجرایی مؤسسه پترولوجستیک، انطباق بالایی از سوی کشورهای اوپک با توافق صورت گرفته برای کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی صورت گرفته است.

    این مؤسسه حدود 3 دهه است که تحرکات نفت‌کش‌ها را در سراسر جهان رصد می‌کند.

    در روز 22 ژانویه خالد الفالح وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: تعهد کشورها به توافق کاهش تولید نفت اوپک بسیار خوب بوده است.

    برخی از کارشناسان نسبت به تعهد عراق برای اجرای توافق صورت گرفته و کاهش تولید نفت این کشور تشکیک کرده‌اند.

    با در نظر گرفتن ابهامات و نگرانی کارگزاران نفتی نسبت به اجرای توافق، کاهش عرضه سازمان اوپک اقدامات بیشتری را برای نشان دادن تعهد خود به توافق انجام شده و کاهش قطعی تولید نفت صورت داده است.

    کشورهایی مانند عربستان، کویت و الجزیره اعلام کرده‌اند تولید نفت خود را بیش از میزان توافق شده طی ماه جاری کاهش داده‌اند.

    از سوی دیگر روسیه نیز سریعتر از زمان توافق شده تولید نفت خود را پایین آورده است.

    خالد الفالح در سخنان خود گفت: کشورهای عضو توافقات به طوری این توافقات را اجرایی کرده‌اند که احتمال دارد در پایان 6 ماه توافق شده برای اجرای این قرارداد نیازی به تمدید آن وجود نداشته باشد.

    کشورهای عمده تولیدکننده نفت، کمیته‌ای متشکل از 5 کشور را با هدف نظارت بر اجرای این توافق شکل دادند که قرار است در اواخر ماه مارس سال جاری این کمیته تشکیل جلسه داده و روند کاهش تولید کشورهای نفتی را ارزیابی کنند.

    هم‌اکنون اوپک توانسته است 75 درصد از توافق صورت گرفته را اجرایی کند و این بالاترین نرخ تطابق کشورها با توافقات صورت گرفته است چرا که پیشتر در توافق سال 2008 کشورهای عضو اوپک تنها به 70 درصد از تعهد خود عمل کرده‌اند.

    برچسب ها